Potrebno je promijeniti imidž Bosne i Hercegovine u regionu i svijetu kako bi došlo do značajnijeg povećanja investicija, konstatovano je na današnjem sastanku predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Denisa Zvizdića i ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirka Šarovića sa delegacijama Agencije za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) i Vanjskotrgovinske komore BiH, saopćeno je iz Vijeća ministara BiH.
Kako je rekao Zvizdić, sastanak je bio u funkciji analize aktuelne investicione klime i kvalitete poslovnog okruženja i uvjeta za investiranje u BiH vezano za investitore u BiH, ali sa fokusom privlačenja stranih investicija.
Također je razgovarano o različitim aspektima potrebe za bitnim unapređenjem zakonske legislative koja regulira ovu oblast, a koja, istakao je Zvizdić, bh. prirodne resurse može staviti u funkciju ekonomskog razvoja.
Istaknuta je potreba promjene imidža BiH u regionu i u svijetu, imajući u vidu da je imidž zapadnog Balkana posljednjih nekoliko godina opterećen brojnim tenzijama i političkim nesuglasicama.
– Takvo nešto trebamo promijeniti i to će biti vezano za jačanje i kvalitetno prezentiranje potencijala BiH – kazao je Zvizdić, dodavši da BiH trenutno nedostaje ekonomska diplomatija.
Napomenuo je da nivo stranih investicija u BiH u ovom trenutku nije na nivou na kojem bi mogao i trebao biti, s obzirom na pripremljene projekte te prirodne i ljudske resurse.
Kazao je da je ovaj sastanak samo prvi u nizu te da će biti organizirane i konferencije na kojima će ova tema biti razmatrana sa stručnog aspekta.
Turizam i posjeta stranih turista bila je također jedna od tema razgovora te se, rekao je Zvizdić, u tom smislu razmišlja o predstavljanju promotivnih spotova BiH na globalnim mrežama kako bi prikazali ljepote naše zemlje i na taj način privukli što veći broj turista.
– Moramo značajno unaprijediti sve aspekte BiH kako bi imali što veći broj investicija i turista – zaključio je.
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Mirko Šarović osvrnuo se na nedavne najave o povratku slovenskog trgovačkog lanca “Mercator” u BiH te kazao da se, po njegovom saznanju u kontaktima s kolegama iz Hrvatske i Slovenije, na tome i radi.
Kako je rekao, očekuje se da definitivan plan vlastima BiH bude predočen 1. jula, ako ne do tada, onda najkasnije do kraja jula.
– Naša su očekivanja da se to desi što prije kako bismo zaštitili stabilno poslovanje kompanija u okviru „”Agrokora”, zadržavanje radnih mjesta te servisiranje dobavljača, kao najosjetljivije karike od čega zavisi čitav ovaj koncept – kazao je Šarović.
Istaknuo je neophodnost popravljanja imidža BiH i da je to zadatak svih struktura vlasti i političara.
– Bez popravka imidža zemlje ne možemo očekivati značajnije povećanje investicija – istakao je.
Zajednički je ocijenjeno da investicije trebaju biti i tri puta veće nego što su bile u prošloj godini te da je zakonodavstvo u ovoj oblasti solidno. Međutim, dodao je Šarović, da bi BiH bila konkurentna, potrebno je da zakonodavstvo na državnom i nižim nivoima bude još primamljivije i sa većim benefitima.