Delegacija Vlade Federacije BiH predvođena premijerom Fadilom Novalićem boravi u posjeti Bosanskopodrinjskom kantonu (BPK) Goražde.
Premijer Novalić u pratnji predstavnika Vlade BPK Goražde najprije je posjetio gradilište tunela Hranjen, najzahtjevnijeg dijela projekta buduće brze ceste Goražde – Sarajevo, gdje se radovi izvode u kontinuitetu.
– Jedno od zlatnih pravila krize jeste da ne uništite investicije jer one pokreću ekonomski život, koji se na određeni način zaledio, tako da u svakom slučaju nije predviđeno smanjenje investicija i mi smo došli da vidimo kako funkcionira jedna od većih, kada izuzmemo Koridor Vc. Ovaj tunel je po dužini treći u jugoistočnoj Evropi i veoma je značajna investicija, obećana još u Dejtonu i meni je drago da smo je uspjeli započeti i vjerujemo da ćemo je uspjeti i završiti- rekao je Novalić.
Ovom prilikom, osvrnuo se i na izmjene Zakona o radu koji je izazvao reakcije sindikata
– I ovdje na ovom gradilištu se radi trobrigadno i zbog samoizolacije i sistema i to je protivno sadašnjem Zakonu o radu, znači dužina rada je sada izvan zakona. Mi sad u Zakonu o radu pravimo set članova zakona koji će važiti od sad pa ubuduće, kada god proglasimo stanje nesreće, da se može raditi od kuće, duže, u manjim grupama i slično. To su sve pozitivne promjene koje spremamo za buduće vrijeme, definiramo samo da je stanje nesreće i u tom slučaju važe druga pravila, i neplaćeni i plaćeni rad, da se može i produžiti to vrijeme koje sadašnji zakon ne dopušta, jer sada kršimo Zakon kao i upute koje je dao Krizni štab – istakao je Novalić.
Dodao je da se izmjenama Zakona o radu nastoji omogućiti da u vanrednim situacijama svi jednako snose teret.
– Jedna od glavnih pretpostavki zašto ih mijenjamo jeste da u sadašnjem i budućem vremenu možemo bez problema i smanjivati plaće, da bi svi podnijeli zajedno teret, ali sadašnji Zakon o radu to ne dopušta. Prilikom zadnje krize smo imali vrlo negativna iskustva, smanjene su plaće, ali nisu bile u granicama zakona i onda su uslijedile tužbe i ja sam zatekao milijardu maraka tužbi koje smo morali platiti. Ovaj put to nećemo dozvoliti – kazao je Novalić.
Poduzete sve potrebne mjere
Inžinjer kompanije Euroasfalt Jasmin Bučo naglasio je da su na gardilištu tunela Hranjen poduzete sve zaštitne mjere u skladu sa pandemijom koronavirusa.
– Radnici su smješteni u kamp, imamo organizovan izolatorij, zatim zatvoren sistem proizvodnje hrane, voda se takođe kontrolisano unosi. Radnici su organizovani na način da ne može biti lokalnih transmisija između različitih ekipa. Poduzeli smo te mjere da bi osigurali nastavak rada – pojasnio je on.
Podsjetio je da su radovi na izgradnji tunela počeli sredinom septembra 2019 godine.
– Napredujemo nekih 80 metara mjesečno sa jedne strane. Izuzteno su teški geološki uslovi, ovdje imamo nadsloj koji je trenutno negdje oko 350 metara, ići će na 500, za nekih 50 metara. Nakon toga, sa sjeverne strane imamo krečnjački materijal koji je dosta povoljniji, ali je jak dotok vode. Očekujemo da se prilike još više usložne na narednih 800 metara, a onda ćemo nadam se imati malo bolje geološke uslove. Ukupno je iskopano oko 800 metara, sa ove južne strane oko 500, a sa sjeverne oko 250 do 280 metara – pojasnio je Bučo.
Gradilište tunela Hranjen posjetio je i predsjenik SDA BiH Bakir Izetbegović.
– Jako je važno da se investicije u BiH nastave , jedna od važnijih i dražih investicija je ova koja će spojiti sarajevo sa Goraždem. Sa ove južne strane imamo jako loš materijal, s druge strane su vode i zato se ispočetka sporo napreduje, mislim da će se radovi jako ubrzati tako da ćemo otprilike biti u nekim rokovima – izjavio je Izetbegović.
U zgardi BPK u toku je sastanak sa zvaničnicima tog kantona, nakon čega će delegacija Vlade FBiH posjetiti i Kantonalnu bolnicu Goražde te industrijsku zonu Vitkovići.
Fena