Svijet poslovanja je nepredvidiv i to postaje očiglednije nego ikad za vrijeme epidemije koronavirusa. Startap za video razgovore Zoom, koji je osnovan prije samo devet godina, sada vrijedi više nego tri najveće američke aviokompanije zajedno.
Zoom trenutno ima tržišnu vrijednost od 42 milijarde dolara, dok tri aviokompanije vrijede 41 milijardu dolara: Southwest Airlines i Delta Airlines vrijede po 18 milijardi dolara a American Airlines 5 milijardi dolara.
Do prije samo mjesec dana stvari nisu bile ovakve. Dionice aviokompanija strmoglavo su pale nakon pojave koronavirusa. Neke zemlje poput Indije zabranile su sve domaće i međunarodne letove još prije nekoliko nedjelja, a nakon toga su i druge zemlje učinile isto ili slično.
Pad vrijednosti dionica
To je značilo da manje ljudi putuje, a kao rezultat toga, aviokompanije zarađuju mnogo manje novca nego prije. Dionice Southwest Airlinesa, Delta Airlinesa i American Airlinesa u posljednjih su mjesec dana pale gotovo 50 posto.
Sa druge strane, vjerovatno nikad nije bilo bolje vrijeme za video chat. Dok su zaposleni širom svijeta zatvoreni u kućama, Zoom se pojavio kao održivo rješenje za komunikaciju s kolegama. Njegovo besprijekorno iskustvo čavrljanja priskrbilo mu je mnoge obožavatelje i mnogo novih korisnika tokom epidemije. Zoomove dionice porasle su gotovo tri puta u odnosu na prije šest mjeseci.
Trenutno stanje
Bilo je to izvanredno putovanje za Zoom koji je 2011. osnovao Eric Yuan, bivši Ciscov inženjer. Zoom je svoje usluge lansirao 2013. godine, a do 2017. godine nije vrijedio ni milijardu dolara.
Ovakvo stanje neće ostati zauvijek – u nekom trenutku, kada koronavirusna pandemija prođe, dionice aviokompanija će porasti i ponovo nadmašiti mali video chat. No, za sada, epidemija koronavirusa pokazuje da uz solidan proizvod i povoljne vjetrove, mala tehnološka kompanija može uspjeti nadmašiti nekoliko decenija stare poslovne divove.