„Zastava 101“, u narodu poznatija kao „Stojadin“ ili „Kec“, proizvodila se u Kragujevcu od 1971. do 2008. godine, a nastala je na bazi tada tehnički veoma modernog „fijata 128“, sa malo izmijenjenim zadnjim dijelom i bila je jedan od prvih automobila proizvedenih u danas preovlađujućoj hatchback varijanti.
Petoro vrata su u tadašnje vrijeme bila su raritet, a „zastava 101“ je pored dizajnerskog iskoraka kupcima bila privlačna i zbog povoljne cijene.
Ovaj model je brzo postao najprodavanije „Zastavino“ vozilo u bivšoj Jugoslaviji, a zbog pristupačne cijene postigao je i značajan izvozni uspjeh, prevashodno u zemljama istočne Evrope, ali i širom svijeta.
„Facebook“ stranica „Zastava 101 forum” objavila je isječak iz AVTO magazina koji je objavljen davne 1972. godine, praktično na samom početku prodaje ovog modela u kome se navodi da je tadašnja cijena iznosila je 40.040 dinara, odnosno 2.084 dolara.
Kada se uračuna inflacija za prethodnih skoro 50 godina, dolazimo do podatka da bi danas Zastava 101 koštala tačno 15.191 dolara, odnosno 14.085 eura, prenosi Krstarica.