Želite dovesti klijente iz fizičkog u digitalno okruženje?

0

Deveta NetWork konferencija, najveći poslovno-tehnološki događaj u Bosni i Hercegovini, održaće se od 27. do 29. marta u Neumu. Srđan Novaković iz Addiko grupacije govorio je o digitalnim inovacijama koje će Addiko bank predstaviti na ovoj konferenciji.

Ove godine ste jedan od predavača na MS NetWork konferenciji. O čemu ćete govoriti?

U ovogodišnjem izlaganju pričat ćemo o prebacivanju klijenata iz fizičkog u digitalno okruženje, koristeći napredne tehnologije, jednostavno korisničko iskustvo čak i u najsloženijim procesima, bez fizičke prisutnosti u poslovnicama Banke.

Na primjeru Addiko banke to će biti virtuelna poslovnica, mobilni kredit i druga inovativna rješenja u oblasti plaćanja.

Identifikacija korisnika je prvo pitanje koje se nameće kod ove vrste usluga. Kako teče proces identifikacije korisnika kroz digitalne kanale?

Prvi put na tržištu Hrvatske predstavili smo video identifikaciju za izdavanjem kvalifikovanog digitalnog certifikata i na taj način smo omogućili potpunu identifikaciju u skladu sa KYC procedurama, kao i potpis sve dokumentacije u skladu sa zakonom.

Nažalost, zakonodavstvo u Bosni i Hercegovini ješ uvijek nije kompletirano u ovom segmentu, te nam to predstavlja ograničenje u implementaicji ovih rješenja na ovom tržištu. Iskreno se nadam da će se uskoro desiti neki pomaci u vezi sa regulativom elektronskog potpisa, koja je preduslov za većinu ovih stvari.

Srđan Novaković

Addiko Banka puno pažnje posvećuje digitalnoj transformaciji, zašto je digitalno poslovanje toliko značajno za bankarsku industriju?

U današnjem poslovnom okruženju, koje je brže i konkurentnije nego ikad, razvoj je moguć samo kroz digitalizaciju i digitalnu transformaciju na način da korisnici od toga imaju opipljive koristi. Danas kada govorimo, mi automatski razmišljamo o digitalnom i primjeni modernih tehnologija. Digitalizacija je razvoj i to dvoje je nerazdvojivo. Digitalizacija nije samo nužna, ona je presudna.

Ništa od naših uspjeha proteklih godina ne bi bilo moguće, da digitalna strategija nije sastavni dio poslovne strategije Addiko banke i da svake godine ne predstavimo nešto potpuno novo u bankarstvu. Mnogi danas govore o digitalnoj transformaciji, doživljavaju je kao svojevrsni čarobni štapić primjenom kojeg će se organizacije automatski modernizovati i postati uspješne.

Digitalna transformacija nema jednoznačne definicije, ali najjednostavnije rečeno ona je evolucija i stvaranje inteligentnije i inovativnije organizacije kroz; uključivanje korisnika, osnaživanje zaposlenih, optimizaciju operativnog poslovanja i transformaciju proizvoda i usluga na način da se primjenom digitalne tehnologije u svim segmentima stvara vrednost za korisnike, ali i zaposlene.

I ono što je najvažnije – ona nije jednokratni događaj, već kontinuirani proces, proces kroz koji prolazimo već tri godine gdje smo predstavili razne novitete.

Skoro sve proizvode i usluge dostupne u poslovnicama Addiko banke moguće je koristiti i putem digitalnih komunikacijskih kanala, je li bilo teško stvoriti takvu komunikacijsku mrežu, i kako je taj proces tekao?

Proces je bio dug i prilično kompleksan, počeo je prije tri godine izmjenom arhitekture koja nam je omogućila jednostavniju integraciju i brže izlaganje naših servisa na razne kanale. Zahvaljujući tome uspjeli smo za nepuna dva mjeseca da pustimo u produkciju Chat Banking na Viberu u BiH.

Da li su digitalni kanali komunikacije, kao što je virtuelna poslovnica, interaktivni u komunikaciji s klijentima?

Ne bih upotrijebio riječ interaktivni jer trenutno ne koristimo tu tehnologiju, ali bih rekao da je proces jednostavan, intuitivan i klijenta navodimo u par jednostavnih koraka da završi najkomplikovanije procese kroz par klikova. U svakom trenutku na raspolaganju mu je online chat ukoliko je neophodna pomoć, kao i online uputstvo i video tutorijal.

Implementacijom svih ovih usluga i proizvoda danas nam praktično “banka staje u džep”?

Svakako, jer kao što vidite mobilne aplikacije su preuzele potpunu dominaciju i klijenti uglavnom sve obavljaju sa mobilnog telefona. Omogućili smo funkcionalnosti poput “slikaj i plati” gdje klijenti jednostavnim slikanjem računa mogu da ga plate, zatim apliciranje za kredit preko mobilnog telefona, otvaranje računa, chat banking na Viberu, plaćanja Viberom ljudima koje imate u imeniku itd.