Bh. privreda se budi, ne zahvaljujući pomoći države već viziji i hrabrosti pojedinaca koji se odlučuju investirati uprkos nepovoljnom poslovnom ambijentu i opštem osjećaju nesigurnosti.
Neke od bh. firmi napravile su nedavno značajne iskorake u pravcu jačanja svoje pozicije na tržištu i otvaranja novih radnih mjesta, a mi izdvajamo neke od njih:
AS Group
Kompanija AS Group kupila je za tri miliona KM dio Agrokomerca, ali je najavila da ima plan za preuzimanje cijelog prijeratnog giganta i pokretanje proizvodnje.
AS Group iz Tešnja već sada je jedan od lidera na tržištu u mnogim segmentima a u njegovom sastavu djeluju Klas, Sprind, Oaza, Vispak itd, odnosno brendovi kao što su Kent, Master, Zlatna džezva, Espresso, Zlatni puder, Bosanski lokum, Jaro, Novi dan, Farmer, Trokutino, Jufka, Tajna, Petit biscuits, Lara, Praline, Duo, Štrudla, Imperijal, Tiru – Liru, Stampi, Milkent, Begova čorba, itd.
Hifa
Kompanija Hifa-Oil kupila je ovog mjeseca terminale Željezare Zenica. Kupovinom terminalat Hifa-oil postaje kompanija za trgovinu i distribuciju nafte sa najvećim privatnim terminalima u BiH, čime je tržišna pozicija ove kompanije znatno poboljšana.
Osim toga, danas je saopšteno da je firma Euro – Metali d.o.o. Doboj Jug, Hifina kćerka firma, kupila slovensku firmu koja posluje u Bosni i Hercegovini, Mersteel d.o.o. Sarajevo.
HIFA OIL je lider u prometu nafte i naftnih derivata u BiH, a sve više se razvija u metalskom sektoru.
Bingo
Kompanija Bingo lani je pretekla hrvatski lanac Konzum po udjelu na maloprodajnom tržištu BiH, i povećala prihode za 13 posto.
Uspjeh Binga nije važan samo za ovu kompaniju već za cijelu privredu. Naime, širenjem Bingove maloprodajne mreže otvara se prostor za snažniju zastupljenost bh. prozivoda na domaćem tržištu, na kojem su u posljednje vrijeme uglavnom dominirali strani brendovi.
Bingo osim u maloprodaju ulaže i u proizvodnju i snažno podržava domaću privredu.
Tešanjski kiseljak
Tešanjski kiseljak nedavno je na prestižnom takmičenju u Sjedinjenim Američkim Državama dobio zlatnu medalju, odnosno proglašen je najboljom vodom na svijetu, o čemu su izvijestili svi mediji u BiH, ali i mnogi američki mediji.
Tešanjski kiseljak smatra se jednim od najperspektivnijih brendova u BiH a omjer cijene i kvaliteta je takav da je potražnja za ovom vodom u stalnom porastu.
Bimal
Iako su vlasnici Bimala Austrijanci, firma se s pravom može nazvati domaćim brendom jer se proizvodnja obavlja u Brčkom odakle se snabdijevaju ne samo radnje u BiH, veći se osvaja i svjetsko tržište.
Bimal je primjer kako strana investicija može postati snažan i prepoznatljiv domaći brend. Bimal je lani povećao prihode na 193 miliona KM i ostvario dobit od oko 7 miliona KM.
Violeta
Kompanija Violeta iz Gruda odranije je lider po prodaji papira za korištenje u domaćinstvu. No, kompanija pravi sve veće iskorake u oblasti deterdženata za suđe, gdje također postaju prepoznatljivi na tržištu i bilježe sjajne rezultate.
Osim toga, Violeta je lani uspjela postati lider na bh, tržištu pelena, gdje je nadmašila brend Pampers i pokazala da se može nositi i sa svjetskim gigantima kakav je Procter & Gamble.
Mladegs Pak
Firma Mladegs Pak iz Prnjavora zapošljava više od 200 radnika, a njeni proizvodi mogu se pronaći u BiH i još 11 zemalja.
Proizvodni asortiman sastoji se od 220 različitih artikala, kao i dva domaća brenda, Bonito i Dominus.