Završena evropska proizvodnja Volkswagenovog bestselera

0

Ima više i manje bolnih rastanaka, a ovaj je za Špance i Volkswagen jedan od najvećih

Sklapanjem posljednjeg Pola, 40 godina nakon početka proizvodnje u španskoj tvornici Navarra u Pamploni, završava evropska proizvodnja Volkswagenovog bestselera.

Budućnost tvornice je u proizvodnji dva nova EV modela, a Polo se seli u Južnoafričku Republiku, odakle će neko vrijeme stizati i na Stari kontinent.

Ima više i manje bolnih rastanaka, a ovaj je za Špance i Volkswagen jedan od najvećih. Prvi VW Polo proizveden u Španiji napustio je Volkswagenovu proizvodnu traku u Navarri. 20. marta 1984. godine, a sada, nakon nešto više od 40 godina i 8.422.161 proizvedenih primjeraka, tvornica se oprašta od legendarnog njemačkog bestselera.

Posljednji Polo proizveden u Španiji bio je plavo obojeni model s 1.0 TSI motorom od 95 KS, ručnim mjenjačem s pet stepena prenosa i opremom Life koja će ostati u Španiji, piše SEEbiz.

Preostali modeli, koji će se nastaviti sklapati u Navarri, su SUV izvedenice Pola, manjeg i starijeg T-Crossa te većeg i novijeg Taiga, jedinih modela koje marka proizvodi u ovoj zemlji.

No, sve će se promijeniti za nekoliko godina, budući da se očekuje da će se od 2026. u tvornici proizvoditi dva nova pristupačna električna automobila koje Volkswagen koncern planira lansirati. Bit će to Volkswagen ID.2 X i Škoda Epiq, dva mala SUV modela iz B segmenta, bazirana na platformi MEB Entry, a duljina će biti oko 4,10 metara.

To ne znači i potpuni kraj za Polo, jer će se popularni Nijemac još sljedećih nekoliko godina prodavati u Evropi. No, oni više neće dolaziti iz Španije, već iz Kariege (Južna Afrika), gdje je proizvodnja modela preseljena.

Nedavno je doveden u pitanje kontinuitet legendarnog Pola koji je na tržištu od 1975. kroz sedam “plodnih” generacija. Prije svega zbog nedoumica koje je model izazvao u pogledu mogućnosti prilagodbe strožem Euro 7 standardu.

Međutim, implementacija najnovijeg standarda emisija do 2030. dala je Polu malo prostora za disanje, koji će se minimalno ažurirati tokom sljedećih nekoliko godina dok ga konačno ne zamijeni električni model.

Njegova “prirodna” zamjena bit će budući ID.2 koji će se proizvoditi u španskoj tvornici u Martorellu, ali koji će biti predstavljen tek na sljedećem salonu automobila u Münchenu u jesen 2025. godine. Njegova SUV verzija, kao što smo rekli, proizvodit će se u Navarri, koja će proći unutarnju transformaciju kako bi se prilagodila ovim novim malim električnim automobilima.

S tim u vezi, španska tvornica, jedno od budućih središta električnih automobila koncerna Volkswagen, za ovu će transformaciju dobiti investiciju veću od milijardu eura. Međutim, radnici i sindikati već neko vrijeme izražavaju zabrinutost zbog praznine koja je nastala nakon završetka proizvodnje Pola.

Naime, budući da će novi električni modeli na proizvodnu traku stići za manje od dvije godine, Španjolci očekuju pad proizvodnje u sljedećih 18 mjeseci. Interne prognoze pokazuju da će tvornica proizvesti 250.000 automobila ove godine i samo 150.000 jedinica 2025. godine.