Završena dionica autoceste Svilaj – Odžak, čekaju se granični prelaz i most

0

Svi radovi na strateški važnoj dionici autoceste Svilaj – Odžak dugoj 10,7 km su završeni no ona će pravu vrijednost dobiti tek izgradnjom graničnog prijelaza i mosta Svilaj.

„U toku je izgradnja tri međusobno zavisna infrastrukturna projekta koja se implementiraju od strane različitih institucija. Radi se o izgradnji mosta „Svilaj“, GP „Svilaj“ te dionice autoceste Svilaj – Odžak. JP Autoceste FBiH završile su izgradnju dionice Svilaj – Odžak, a preostalo je da se obavi tehnički pregled dionice. Uprava za indirektno oporezivanje implementirat će izgradnju graničnog prijelaza između Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Trenutno je u toku tenderska procedura za odabir izvođača. Državno ministarstvo prometa i komunikacija implementira izgradnju mosta Svilaj. Završetak radova očekuje se krajem ove godine. Kada se realiziraju nabrojani infrastrukturni projekti dionica Svilaj – Odžak bit će puštena u upotrebu“, kazao je Danijel Ivanković, Šef projekta.

Most kod Svilaja ukupne je dužine 640 metara i širine 29 metara, ima tri trake u svakom smjeru. Dinamika radova na realizaciji mosta Svilaj do sada iznosi preko 80%.

Također, na dionici od značajnih objekata nalaze se četiri natputnjaka, tri potputnjaka, tri prolaza za divljač, dvije petlje, odmorište, čeono naplatno mjesto i dva mosta.

Izgradnja  dionice Svilaj – Odžak koštala je 69,2 miliona eura sa PDV-om, a radovi su finansirani iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), grant sredstava WBIF-a i vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.

Radove su izvodili austrijski Strabag i bh. kompanije Euro-asfalt i ŽGP, dok je konsultant bio Aecom Inocsa S.L.U. iz Španije.

Dionica Svilaj-Odžak strateški je važna ne samo za poboljšanje cestovne infrastrukture nego i za regionalnu saradnju i bolju komunikaciju sa Evropskom unijom. Najsjevernija tačka koridora će znatno rasteretiti saobraćaj u Odžaku, saopćeno je iz Autocesta FBiH.