Stari logo još uvijek krasi Volkswagenov toranj na Mittelland kanalu u Wolfsburgu. U plavoj i sivoj boji, težine 7,5 tona i prečnika osam metara, logo koji od 2016. dočekuje posjetioce zgrade visoke oko 70 metara, biće za nekoliko dana uklonjen.
Posljednji Volkswagenov logo predstavljen 2007. godine uskoro će, ne iz strukturalnih ili arhitektonskih već iz suštinskih razloga, zamijeniti novi koji ima težak zadatak.
Nakon dizelskog skandala i gubitka imidža do kojeg je on doveo, novi logo trebao bi simbolizirati nove vrijednosti koncerna. Njemački Handelsblatt pojašnjava da je to imidž kompanije koja više ne vara svoje kupce i umjesto toga ih danas želi ozbiljno shvatiti, imidž grupe koja se ne oslanja na konjske snage po svaku cijenu, ali želi povećanu brigu za okoliš.
Uskoro predstavljanje
Stoga je izgled novog loga u velikoj mjeri povezan s ulaskom VW grupe u područje električne mobilnosti. Novi logo ukrasit će vozila prve prave električne generacije, ponajviše ID.3, električnog pandana Golfu. Automobil i logo biće javnosti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu za tri sedmice – a tada će radnici iz Wolfsburga krenuti u zamjenu vizuelnog identiteta.
Biće to dug proces jer njemački gigant se trenutno suočava s najvećom obnovom branda na svijetu – ikada.
70.000 logotipa mora biti zamijenjeno
Volkswagen je zastupljen u ukupno 171 zemlji, gdje logotipi marke sada moraju biti postepeno zamijenjeni. Iz Volkswagena nisu komentarisali koliko će ovaj proces koštati, no odranije je poznato da se godišnji budžet za marketing njemačkog giganta na globalnom nivou mjeri u milijardama.
Širom svijeta oko 10.000 VW zastupnika mora zamijeniti 70.000 logotipa. Za cjelokupnu promjenu, trebaće vremena. Čim novi logo bude zvanično predstavljen, zastupnici kompanije u Evropi dobiće novi logo. Kina će potom uslijediti u oktobru, a Sjeverna i Južna Amerika neće doći na red prije Nove godine. “Promjena bi trebala biti okončana do sredine sljedeće godine”, najavljeno je iz kompanije.
Najmasovnija promjena u istoriji kompanije
“Volkswagen trenutno prolazi kroz najmasovniju promjenu u svojoj istoriji”, izjavio je u četvrtak direktor za prodaju kompanije VW Jürgen Stackmann na konferenciji za novinare u Wolfsburgu. Nova električna flota i novi vizuelni identitet, uključujući logotip kompanije, imaće u tome značajnu ulogu.
I dok se službena verzija u tajnosti čuva do septembra, određene karakteristike već su predstavljene. Novi logotip bi trebao biti jednostavniji i lakši od prethodnog koji se trenutno koristi. Prethodni VW logotip nastao je u tri dimenzije, novi se koristi samo dvodimenzionalno. Ukupni izgled izgleda vitkije, mlađe i modernije. Na nekim VW publikacijama i na dresovima VfL Wolfsburga već se može vidjeti prelazni logo.
Prelazak na električna vozila
Novi logo u središtu je promjene imidža kompanije koja prati ulazak u područje elektromobilnosti. Naime, Volkswagen želi postati vodeći na svjetskom tržištu u elektromobilnosti do 2025. godine. Sredinom naredne decenije, prema planovima VW-a, godišnje će se prodavati milion električnih vozila.
Proizvođač automobila iz Wolfsburga u ovom periodu planira proizvodnju više od 20 različitih električnih modela. U isto vrijeme, cijela proizvodnja će se prilagođavati tako da kompanija proizvodi svoje automobile najkasnije do 2050. godine u potpunosti bez ugljičnog dioksida.
Početkom 2030-ih očekuje se da će na tržište doći i posljednji novi Volkswagen s unutrašnjim sagorijevanjem, koji će se prodavati negdje do 2040. godine. Ako pretpostavimo da će trajati oko deset godina, posljednji plamenik trebao bi oko 2050. godine nestati s ceste, a nova ekološka svijest trebala bi dizelsku aferu napokon otpremiti u zaborav.
Posljedice dizelske afere još traju
Novi imidž i novi pravac razvoja trebali bi kompaniji pomoći da ponovo zasluži povjerenje kupaca, jer kako su i sami priznali, ugled njemačkog proizvođača još uvijek je na nskom nivou nakon dizel afere iz 2015. godine.
Direktor grupe Herbert Diess priznao je prije nekoliko sedmica da dizelska afera za Volkswagen još uvijek nije gotova, ni četiri godine nakon što je započela.
“Gubitak povjerenja, posebno u VW brend, je velik. Audi je i dalje u kriznom režimu. Porsche je dizelska isključio iz programa. Naš udio dizel vozila u Evropi opada “, rekao je Diess.
Skupo platili greške
Do sada je VW suočavanje sa problemom koštalo 30 milijardi eura. Milijarde eura trebalo je utrošiti kako bi se popravila dizelska vozila. U SAD-u više ne prodaju dizelska vozila a kao rezultat toga, Evropa je ostala jedino važno prodajno tržište dizela u svijetu.
Ali skandal sa emisijama bio je praćen gubitkom ugleda i značaja. Pretežne zabrane vožnje u gradovima učinile su ostalo. U prodaji novih automobila, dizel trenutno dolazi do udjela od oko jedne trećine, čak i kod Volkswagena. Prije nego što je otkrivena afera sa ispušnim plinovima, udio je bio nešto manje od polovine.