Obično su stroži propisi o emisiji štetnih gasova ti koji primoravaju proizvođače automobila da obustave proizvodnju zabavnih automobila u Evropi.
Međutim, u slučaju modela Toyota GR86 i Subaru BRZ je nešto drugo u pitanju. Riječ je o predstojećem evropskom zakonu o bezbjednosti.
Takozvana Opšta bezbednosna pravila 2 (GRS2), nažalost, ove godine će zapečatiti sudbinu dva zanimljiva sportska automobila.
Kako su za Motor1, potvrdila oba japanska proizvođača automobila, ovi kupei sa zadnjim pogonom neće još dugo biti dostupni na Starom kontinentu, prenose Nezavisne novine.
Patrik Šelen, viši menadžer u Lexus and Toyota Gazoo Racing Communications, rekao je da prvobitni plan, objavljen još u decembru 2021, da se GR86 prodaje samo dvije godine u Evropi – ostao na snazi.
Da bi automobil bio u skladu sa novim bezbjednosnim zakonima, morao bi da bude “potpuno rekonstruisan”. To jednostavno nije izvodljivo sa poslovne tačke gledišta, pošto GR86 nije proizvod koji se prodaje u velikim serijama.
On je dalje spomenuo da kompanija nema namjeru da modifikuje pristupačan sportski automobil kako bi ispunio zahtjeve GSR2.
Jirgen Ehlenberger, šef marketinških usluga i korporativnih komunikacija brenda Subaru izjavio je:
“Poslije 2024. godine, Subaru BRZ više neće biti dostupan u Evropi. Prodaja vozila na lageru predviđena je samo za ovu godinu.”
Činjenica da se Toyota udružila sa brendom Subaru radi raspodjele troškova govori o tome koliko je teško izgraditi održiv poslovni model za sportski automobil.
Isto važi i za Toyotu Supra, koja je razvijena u saradnji sa BMW-om.
Kako kažu u Toyoti, modifikacija GR86 “štetno bi uticala na dinamički karakter automobila” i “to jednostavno ne bi bio vozački automobil koji svi znaju i vole”.