Iako iznos nije javno saopšten, stručnjaci pretpostavljaju da je udio od 75 posto u vodećoj hrvatskoj i regionalnoj pekarskoj kompaniji prodat za od 80 do 119 miliona eura
Investicijski fond Mid Europa, vlasnik nekoliko kompanija u regiji, objavio je u utorak da je preuzeo većinski udio u najvećem hrvatskom pekarskom lancu Mlinaru, koji je do sada kontrolirao osječki poduzetnik Mato Škojo.
Na kraju Mlinar nije preuzela Podravka, niti slovenski Don Don, već fond Mid Europa, koji vodi Robert Knorr i koji upravlja imovinom od 4,2 milijarde eura te je nedavno prodao srbijanskog konditora Bambi Coca-Coli, piše hrvatski tportal.
Osim toga, vlasnici su i srbijanskog proizvođača mlijeka Imleka (koji je vlasnik i Mlijekoprodukta iz Kozarske Dubice u BiH, napomena BI) te proizvođača mineralne vode Knjaz Miloš.
Mlinar će biti veliki komad imovine u fondu Mid Europa jer ima godišnji prihod od 600 miliona kuna (oko 80 miliona eura), 2000 zaposlenih, 230 prodajnih mjesta i veleprodaju u 19 zemalja svijeta.
Logično pitanje koje se postavlja je koliko vrijedi takva firma?
Škojo i Mid Europa nisu objavili detalje transakcije, već su samo dodali da će ona biti zaključena u drugom kvartalu ove godine. U Mid Europi dodaju i da su ih savjetovali u UniCreditu, a pravne savjete dobili su od advokata iz kuće Šavorić i Partneri te kuće Dechert.
Tportalovi izvori, dva vrlo pouzdana insajdera iz industrije, složni su u procjenama vrijednosti ove transakcije. Prvi izvor kaže nam da je Škojo za 75 posto Mlinara dobio vrijednost od 8,5 godišnjih EBITDA (dobit prije poreza i kamata). Lani je Mlinarova izvještajna EBITDA iznosila 14 miliona eura, no ne zna se je li normalizirana za potrebe transakcije, što bi značilo da je Škojo dobio oko 119 miliona eura.
Škojo je prodao 75 posto jer je fond Mid Europa inzistirao na tome da on ostane suvlasnik 25 posto posto. Taj izvor dodaje da je ovo bilo idealno vrijeme za prodaju.
Drugi izvor potvrđuje tvrdnje prvog: “Takve firme u Evropi se prodaju za iznos godišnjeg prometa, plus/minus kvaliteta prodajne mreže, njen raspored u prostoru i stanje bilansa.’ Kako je prema podacima Poslovne Hrvatske Mlinar u 2017. ostvario godišnji prihod od 602 miliona kuna i pod pretpostavkom da je promet rastao u 2018., ponovno se nameće zaključak da je udio u Mlinaru prodan za više od 600 miliona kuna (80 miliona eura).
Prije dvije godine Mlinar je poslovao s godišnjim prometom od 400 miliona kuna te se i tada u medijima nagađalo da bi se mogao prodati za isti iznos.
Cijenu transkacije Tportal je pokušao saznati i od Uprave Mlinara, ali do zaključena teksta nisu dobili odgovor.
Podravka bila zainteresovana
Prva javna bitka za Mlinar odigrala se početkom 2017., kada je interes za firmom pokazala Podravka, i to preko slovenskog Žita. Samo dan nakon objave te vijesti još jedna slovenska kompanija, Don Don, objavila je kako ga želi preuzeti.
Škojo je tada za tportal potvrdio kako svake godine dobiva ponude za prodaju i kako je pod velikim pritiskom ulagača:
“Zadnjih nekoliko godina Mlinar vrlo uspješno ispunjava, čak i prebacuje, sve ambicioznije poslovne planove na povećanju proizvodnje i širenju plasmana. Također, s obzirom na sve značajniji upliv u pekarskim segmentima različitih evropskih tržišta i kvalitetno utemeljene, a ponegdje i već ostvarene ambicije nastupanja na tržištima drugih kontinenata – firma je godinama pod velikim pritiskom zainteresiranih investitora iz cijelog svijeta.”