Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) pokrenula je novi petogodišnji projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini, vrijedan 20 miliona američkih dolara, koji će zemlju pripremiti za put prema turističkoj destinaciji svjetske klase u postpandemijskom dobu.
USAID-ov Razvoj održivog turizma u Bosni i Hercegovini (USAID Turizam) pomoći će jačanju ekonomije kroz unapređenje poslovnog okruženja, jačanje kvaliteta turističkih usluga, povećanje pristupa finansiranju za turistički sektor, te snažnijem marketingu zemlje prema međunarodnim turističkim tržištima.
USAID Turizam bit će implementiran u partnerstvu s Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, Ministarstvom okoliša i turizma Federacije Bosne i Hercegovine, te Ministarstvom trgovine i turizma Republike Srpske.
– Trebamo težiti ka maksimiziranju potencijala turističke industrije kako bismo stvorili nova radna mjesta i dali zaista značajan i održiv doprinos ekonomskom razvoju. Nastavit ćemo stvarati mogućnosti za ostvarivanje prihoda za građane Bosne i Hercegovine, posebno u ruralnim područjima, i štititi prirodno i kulturno naslijeđe Bosne i Hercegovine. Naše intervencije će također poboljšati konkurentnost sistema – rekao je američki ambasador u Bosni i Hercegovini Eric Nelson u uvodnom govoru ovog dvodnevnog događaja.
Veliki potencijal
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staša Košarac je naglasio da je turizam ekonomski pokretač s potencijalom za razvoj ruralnih područja BiH.
– Nažalost, pandemija Covid-19 u potpunosti je preokrenula trend rasta turizma u BiH, a povratak na nivo ostvaren prije krize još nije postignut, uprkos nastojanjima nadležnih institucija na svim nivoima vlasti u BiH da daju svoj doprinos ublažavanju negativnih utjecaja pandemije na turistički sektor. Međutim, u trenutnoj krizi moramo prepoznati priliku i uz pomoć međunarodnih partnera stvoriti veće i sveobuhvatnije izglede za promociju turističkog potencijala zemlje među putnicima i investitorima, kako bismo se bolje pozicionirali na međunarodnom tržištu, povećali prihode i sačuvali postojeća i stvorili nova radna mjesta – rekao je Košarac.
USAID Turizam pokrenut je s ciljem podsticanja dalekosežnog ekonomskog razvoja potaknutog turizmom, koji će biti ostvaren korištenjem bogatog kulturnog naslijeđa i prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine.
Oporavak od pandemije
Projekt će podržati oporavak turističke industrije u Bosni i Hercegovini od negativnih utjecaja pandemije COVID-19 i postaviti je na snažnu putanju rasta ka održivoj ekonomiji turizma.
Između ostalih očekivanih rezultata, USAID Turizam će povećati prihode od turizma i broj rezervacija hotelskog smještaja; ojačati konkurentnost zemlje kao turističke destinacije; potaknuti više od 40 miliona dolara privatnih investicija; stvoriti više od 3.000 novih radnih mjesta povezanih s turizmom; i proširiti pristup tržištu za lokalne poljoprivredne proizvode.
USAID će podržati povoljno okruženje uz uspostavljanje usklađenih politika i propisa neophodnih za primjetan rast u turističkom sektoru (podrška usklađenim strategijama, politikama i propisima o konkurentnosti turizma, te zaštita životne sredine, očuvanje prirode i promicanje održivosti).
Također, USAID će osnažiti kvalitet turizma, usluga i brendiranja što će rezultirati poboljšanom turističkom industrijom u BiH u smislu poboljšanja kvaliteta turističkih proizvoda i usluga, povećanja kvaliteta i profesionalnosti turističkog i ugostiteljskog ljudskog kapitala, te revolucije u brendiranju destinacije i osiguravanje geografskih oznaka/certifikacija.
USAID će pomoći pružateljima turističkih usluga, poljoprivrednim i ostalim malim i srednjim preduzećima povezanim s turizmom pri sticanju poboljšanog pristupa finansijama, što će rezultirati značajnim povećanjem investicija (povezivanje malih i srednjih preduzeća sa izvorima kapitala, te pružanje tehničke pomoći u oblastima promocije investicija na lokalnom i međunarodnom nivou, uključujući dijasporu, kao i javnog-privatnog partnerstva).
Fondovi za partnerstvo
Također, USAID će podržati sticanje olakšanog pristupa regionalnim i globalnim tržištima za turističke i autohtone poljoprivredne proizvode (privlačenje posjetilaca za ostvarivanje većeg prihoda tokom cijele godine, marketing lokalnih poljoprivrednih proizvoda i rukotvorina na domaćem i međunarodnom tržištu).
Pored toga, USAID Turizam će osigurati fondove za turističko partnerstvo, pri čemu će mali grantovi i tehnička pomoć biti pruženi partnerima i korisnicima sredstava s ciljem podsticanja investicija koje podržavaju konkurentnost turizma, uključujući razvoj proizvoda i inovacije, kooperativni marketing i jačanje turističkih udruženja. Kroz ova javno-privatna partnerstva, kompanije će imati mogućnost privlačenja većeg broja turista i poticanja veće potrošnje, što će dovesti do otvaranja novih radnih mjesta u ovom sektoru, saopćeno je iz USAID-a.