Svi znaju da je srednja i istočna Evropa (CEE) ključna za Wizz Air, unatoč tome što se niskotarifna kompanija sve više fokusira na zapadnu Evropu, UAE i drugdje.
Ali ko je broj jedan u srednjoj i istočnoj Evropi: Wizz Air ili moćni Ryanair? U tu svrhu stručni sajt Simple Flying je analizirao podatke za zimu 2022, prenosi BiznisInfo.ba.
Wizz Air protiv Ryanaira
Odgovor je: Wizz Air ove je zime 31 posto veći od Ryanaira u srednjoj i istočnoj Evropi ako se mjeri brojem povratnih sjedala za prodaju, prema podacima OAG-a. Radi jednostavnosti, u analizu je uključen i Kavkaz.
Wizz Air je povećao kapacitet u CEE za 8 posto u odnosu na zimu prije pandemije 2019. u odnosu na “samo” 3 posto za Ryanair.
Osim najgoreg dijela pandemije, razlika između njih nikada nije bila tako velika. U zimu 2013. razlika je bila manja od 1 posto. U zimu 2019. razlika je iznosila 24 posto.
Zajednički služe 12 zemalja CEE
Analiza zimskog reda letenja pokazuje da je Wizz Air prisutan u sljedećim zemljama u kojima nema Ryanaira: Albanija, Armenija, Azerbajdžan, Gruziju, Moldavija, Sjeverna Makedonija i Slovenija. S druge strane, Wizz ne leti zimi samo u Hrvatskoj u kojoj je Ryanair prisutan (ali leti ljeti).
Ryanair je prethodno imao letove za Sloveniju (Maribor; 2007.-2008.), Gruziju (Kutaisi, Tbilisi; 2019.-2020.) i Armeniju (Erevan, Gyumri; 2020.).
Wizz Air i Ryanair zajedno opslužuju 12 zemalja srednje i istočne EVrope, kao što je sažeto u sljedećoj tablici.
Gdje je ko dominantan?
S 5,7 miliona povratnih sjedala, Poljska je uvjerljivo prva nacija za Ryanair i ima letove sa 12 aerodroma. Drugim riječima, čak 43 posto Ryanairovih CEE kapaciteta uključuje Poljsku.
Poljska je toliko dominantna za ovu kompaniju da je tri i po puta veća od njihovog drugog regionalnog tržišta – Mađarske. Nasuprot tome, Rumunija je je broj jedan za Wizz Air, gdje je četiri puta veći od Ryanaira.
Za 12 zemalja u kojima su obje kompanije prisutne, tablica u nastavku pokazuje gdje je ko dominantan. Ryanair je prvi u sedam tih država i “samo” je 11 posto manji u Wizz Airovom “duhovnom domu” – Mađarskoj. Zapravo, u Mađarskoj su firme najbliže jedna drugoj.
U BiH je Wizz Air lider
Kako se može vidjeti, u BiH Wizz Air za ovu zimu ima ukupno 410.000 sjedišta, za razliku od 178.000 Ryanairovih, i veći je za 130 posto.
BiznisInfo.ba, posjeća da obje kompanije trenutno najviše koriste aerodrom u Tuzli. Također posjećamo da je Ryanair tek od ove jeseni stigao u Tuzlu u kojoj Wizz posluje već godinama, te da će biti zanimljivo vidjeti kako će se stvari razvijati u narednim godinama.
Obje kompanije najavljuju ekspanziju upravo iz Tuzle koja ima očito najviše odgovara.
Srbija, Estonija
Ryanair je veoma malo prisutan u Srbiji, zemlji koju je počeo opsluživati 2016. Poslužuje samo Niš, sa zimskim linijama s Malte, Milana Bergama i Stockholma Arlande.
Za Wizz Air, Estonija je najmanja država od 12 koje zajedno opslužuju. Pokrenuo je Tallinn 2018. s pet zimskih ruta iz Kutaisija, London Lutona, Milana Malpense, Rima Fiumicina i Venecije Marco Polo.