Po svemu sudeći, orijentisanjem na električnu mobilnost i nove proizvode, Volkswagen grupacija se itekako oporavila od posljedica afere „Dizelgejt“.
Naime, tokom prvih osam mjeseci ove godine, njemački kocern je širom svijeta prodao 7.302.500 vozila, što je za 7,5% više u odnosu na period od januara do avgusta prošle godine.
Najveće tržište Volkswagen grupacije je i dalje Evropa, gdje je prodato čak 3.155.400 vozila do sada, što je za 10% više u odnosu na isti period prošle godine. Po broju prodatih automobila slijedi tržište Azije, gdje je zabilježen porast prodaje od 6,8%. Na trećem mjestu je Sjeverna Amerika gdje je VW prodala 631.500 vozila čime je zabilježen porast prodaje od 0,2%. Na posljednjem mjestu je Južna Amerika gdje je zabilježen porast prodaje od 13,3%.
Putnički automobili Volkswagen grupacije su i dalje najprodavaniji s obzirom da je prodato 4.137.900 vozila, a na drugom mjestu se nalaze automobili kompanije Audi (1.268.600 vozila).
Nakon toga slede Škoda (844.200) i Seat (383.900), dok je na četvrtom mjestu Porsche sa prodatih 176.400 vozila.
Kompercijalna vozila VW grupacije su prodata u 336.000 primjeraka, a nakon njih slijede vozila kompanija MAN (85.900) i Scania (60.200).
Avgust je jedan od boljih mjeseca za kompaniju VW po broju prodatih modela, jer je tokom tog mjeseca prodato 513,300 vozila sa značkom VW-a, 153.900 vozila sa značkom kompanije Audi, 91.800 vozila češkog proizvođača, 41.300 vozila kompanije Seat i 23.500 vozila kompanije Porsche.
Ostaje da se vidi da li će ovaj uspjeh pomoći njemačkom gigantu da preuzme prvo mjesto po broju prodatih automobila od alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi. (Vrelegume.rs)