Vratili se u BiH i osnovali firmu, danas su regionalni brend

0

Poslije osam godina provedenih vani, odlučili su se sa stečenim znanjem vratiti natrag u BiH kako bi pokrenuli vlastiti biznis

Put nas vodi u Žepče, lokalnu zajednicu sa brojnim uspješnim investicijama dijaspore i poduzetničkim inicijativama mladih.

Žepče je već prepoznatljivo po primjerima ljudi koji su se vratili iz inostranstva, pokrenuli posao i stvaraju nova radna mjesta.

Među njima su Ana i Bojan Mandura. Njihova priča je otišla daleko, pa ju je tako prepoznala i Vlada Sjedinjenih Američkih Država kroz USAID-ov grant program projekta “Diaspora Invest”.

Vratimo se na početak. Ana i Bojan su postdiplomske studije upisali u Baselu, nakon čega ostaju u Švicarskoj i ostvaruju važno radno iskustvo u oblastima online marketinga i mode.

Poslije osam godina provedenih vani, odlučili su se sa stečenim znanjem vratiti natrag u BiH kako bi pokrenuli vlastiti biznis.

Danas su njihovi brendovi Lovidovi i Kuvet prepoznatljivi u proizvodnji obuće u čitavom regionu. 50 posto proizvodnje izvoze za tržište EU, a ostatak ide prema susjednim zemljama.

– Naša znanja stečena radom za internacionalne kompanije smo odlučili povezati u cilju stvaranja prepoznatljivih brendova obuće. Prvi korak u organizaciji poslovanja je bilo osnivanje kompanije u Njemačkoj koja je služila za distribuciju proizvoda u EU. U ranim fazama razvijanja proizvoda smo imali podršku domaćih kooperanata. Potražnja za proizvodima je konstantno rasla te smo prepoznali da je vrijeme za naredni korak koji je podrazumijevao pokretanje vlastitog proizvodnog pogona, daljnje podizanje kvaliteta kao i mogućnost individualizacije proizvoda na osnovu želja kupca – prepričava nam Bojan.

Proizvodnja obuće je sama po sebi kompleksna i izazovna, te se iz tih razloga mnoge kompanije odlučuju za “lohn” poslovekoji predstavljaju uslužnu proizvodnju za druge brendove zanemarujući razvoj vlastitog proizvoda. No, Mandure su krenule drugim putem.

– Pored samog kvaliteta naših proizvoda posebno nam je drago što i na regionalnom tržištu možemo ponuditi obuću autentičnog i karizmatičnog dizajna s domaćim potpisom. Veoma nam je bitno stvarati i direktnu interakciju s kupcima jer nam to omogućava jasno komuniciranje vrijednosti koje zastupamo također i povratnu informaciju o usluzi – dodaje Ana.

Kroz grant program USAID projekta „Diaspora Invest“ osigurali su podršku u nabavci mašina, te sistema grijanja i hlađenja u proizvodnji.

– Cijenimo ovu podršku kojom smo upotpunili naše postrojenje, te omogućili podizanje proizvodnog kapaciteta koji će u narednom periodu moći pratiti rastuću potražnju za Lovidovi i Kuvet proizvodima – napominje Bojan.

San Ane i Bojana Mandure je postao stvarnost. Rezultat je to njihovog vrijednog rada i vjere u posao koji rade. Za nadati se da će njihov primjer pratiti i mnogi drugi.