Advertisement

Voz iz Sarajeva za Banju Luku kreće u martu 2017. godine?

0

Novim redom vožnje za 2016-2017. godinu JP Željeznice FBiH imale su u planu uvesti BH voz talgo-garniture u međunarodni i međuetnički željeznički putnički saobraćaj i iako su oko toga vođeni intenzivni pregovori sa HŽPP-om i ŽRS-om, nije došlo do dogovora.

A to, između ostalog, znači da je još neizvjesno odvijanje tog saobraćaja na linijama Sarajevo – Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci (Beograd) te Sarajevo – Banja Luka.

Evropska praksa

Prema nedavnom njihovom saopštenju, ŽFBiH je predložio da svojim lokomotivama vozi do krajnjeg odredišta, kako bi se skratilo vrijeme putovanja. Ali, kako tvrde iz ŽFBiH, “HŽPP i ŽRS su odbili učestvovati u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za talgo-vagone na prugama RH i na prugama ŽRS-a onako kako je regulisano međunarodnim saobraćajem.

Dosadašnji sporazumi sa navedenim kompanijama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije, pa je zato ŽFBiH uradio reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od drugih kompanija”, izjavio je Enis Džafić, generalni direktor ŽFBiH, prije nekoliko dana.

No, Nebojša Lujić, direktor Sektora za eksploataciju ŽRS-a, tvrdi da se ova primjedba odnosi na HŽPP, i to potpuno ispravno:

“Oni se ponašaju prema evropskoj praksi, u kojoj su ove stvari uobičajene. HŽPP se poziva na to da njima Njemačka željeznica, obrazlažući da već plaća pristup infrastrukturi, odbija plaćanje KEV-a”, ističe Lujić, koji najavljuje novi krug pregovora između dvije entitetske kompanije u januaru i u februaru.

“Ako bude sve kako treba, voz za Banju Luku bi mogao krenuti u martu, a ne isključujem mogućnost da se to desi i ranije. Tema naših razgovora je i saobraćaj na relaciji Doboj – Tuzla. Jednim izmjenama ćemo obuhvatiti sva otvorena pitanja, mislim da su se stekli uslovi”, kaže Lujić, podsjećajući na to da će se u januaru u Ljubljani održati redovna godišnja konferencija svih javnih željezničkih kompanija iz Evrope, na kojoj će se raspravljati o dnevnom redu putničkog saobraćaja u Evropi za 2017-2018. godinu.

Jedinstven stav

“Kolege iz FBiH nisu tamo odlazile dvije-tri posljednje godine, a sada mi ne idemo, ali će oni zastupati jedinstven stav Republike Srpske i Federacije BiH”, naglašava Lujić, koji smatra da će ovaj radni skup visokog nivoa s obavezujućim zaključcima poslužiti i za razgovore između ŽF i HŽPP, te i za otklanjanje sadašnjih problema.

Prilikom puštanja talgo-voza do Doboja, rečeno je da se, nakon završetka remonta tzv. južne pruge, planira uvođenje istog voza i na relaciji Sarajevo – Mostar – Čapljina, a u ljetnom periodu i na relaciji Sarajevo – Ploče.

Tada je najavljeno i uvođenje talgo-voza na međunarodnoj liniji Sarajevo – Zagreb i to nakon što stupi na snagu novi red vožnje za 2016-2017. u decembru ove godine, ali i uspostavljanje željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo – Ploče. Direktor Džafić je govorio i o planiranoj uspostavi tog saobraćaja na relaciji Sarajevo – Bihać. No, za to je potrebno elektrificirati dio pruge, što bi koštalo 2,3 miliona KM. Dakle, sve je na dugom štapu. (Oslobođenje)