SAIC Volkswagen Automotive nudi 3,7 milijardi juana (537 miliona dolara) u gotovini u obliku subvencija za kupovinu automobila u Kini, pridružujući se više od 40 brendova u snižavanju cijena uoči promene pravila o emisijama na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Zajedničko ulaganje između kineskog SAIC Motora i njemačkog Volkswagena nudi subvencije od 15.000 juana do 50.000 juana do 30. aprila za svoju punu liniju, koja uključuje modele Teramont, Lavida i Phideon, objavio je SAIC-VW.
Guangzhou Automobile Group, kineski partner Honda Motora i Toyota Motora, takođe je ponudio subvencije od 15. do 31. marta.
Kineska prodaja putničkih vozila pala je 20 odsto u periodu od januara do februara, pokazuju podaci iz industrije, iako su neki proizvođači ponudili snižene cijene da bi podstakli potražnju.
Prodaja novih energetskih vozila, koja uključuje potpuno baterijska i plug-in baterijsko-benzinska hibridna vozila, rasla je brže od ukupnog tržišta, čineći više od 30 odsto u fabruaru.
Vladini planovi za strože standarde emisija iz automobila koji stupaju na snagu 1. jula su dodatni pritisak na proizvođače automobila i trgovce da očiste zalihe vozila koja ne zadovoljavaju standard, rekli su analitičari Fitch Ratingsa u saopštenju za klijente.
“Ne postoji drugi način da se opiše šta se dešava osim katastrofalnog pada performansi multinacionalnih marki ICE (motor s unutrašnjim sagorijevanjem),” rekao je Bil Ruso iz Šangaja iz konsultantske firme Automobility.
Rat cijenama će vjerovatno ubrzati konsolidaciju rascjepkane lokalne automobilske industrije koja ima više od 130 proizvođača putničkih automobila, objavio je državni list Economic Daily u komentaru u petak.
Ali to bi takođe moglo da naškodi profitabilnosti i inovacijama i zaustavi razvoj cjelokupnog sektora, koji je stub privrede, pišu novine, prenosi “AutoBlog”.