U region je tokom vikenda odjeknula vijest da će njemački “Volkswagen” u Srbiji graditi fabriku. Sada je sve izvjesnije da će u novim postrojenjima biti organizovana proizvodnja SUV vozila (terenaca) iz “Škodine” i “Seatove” porodice, pišu “Večerenje novosti”.
Riječ je o “škodi karok” i “seatu ateka”. Ovi modeli će biti preseljeni u Srbiju iz češkog grada Kvasine, koji umesto ova dva terenca preuzima produkciju “pasata”.
Da je riječ o velikom spremanju u njemačkom automobilskom gigantu svjedoči i činjenica da će fabrike iz Edena i Hanovera, gdje se do sada sklapao “pasat” biti specijalizovane za elektro-modele. Osim “karoka” i “ateke” u budućoj fabrici u Srbiji bit će omogućena proizvodnja još tri modela.
Ipak, treba sačekati da uprava njemačke grupe u narednim danima i definitivno potvrdi plan da u Srbiju investira 1,4 milijarde eura, iako je to, kako tvrde izvori “Novosti”, samo formalnost. Očekuje se da bi iz postrojenja u Srbiji prvi četvorotočkaši mogli da izađu u 2023. godini.
Dugo se šuška da “Volkswagen grupa” traži lokaciju za novo postrojenje. To je javno saopšteno poslije sastanka uprave polovinom novembra prošle godine.
Tada su zacrtani strateški zadaci “Volkswagena” za narednih pet godina. Odlučeno je da će postrojenja u Emdenu i Hanoveru, u Njemačkoj, biti namijenjena isključivo električnim vozilima. Spremajući rast na Starom kontinentu, Grupa će proširiti svoje proizvodne kapacitete nakon 2022. godine sa dodatnim pogonom u istočnoj Evropi.
– Njemačke fabrike posebno su pogodne za transformaciju proizvodnje električnih vozila, s obzirom na visoku stručnost i nivo kvalifikacija naših zaposlenih – rekao je tada Oliver Blume, član UO “Volkswagena”.
– Usklađujemo tri fabrike u Cvikau, Emdenu i Hanoveru, sa našom strategijom elektrifikacije i time postavljamo temelje za proširenje naše električne flote – rekao je on.
Dio tog plana je selidba proizvodnje “pasata” u fabriku “Škode” u Kvasine, u Češkoj. Ovi modeli će se proizvoditi zajedno sa “škodom superb” i “kodijakom”.
– “Škoda karok” i “seat ateka”, koji se trenutno proizvode u Kvasinama, bit će premješteni u novu grupu multibrend postrojenja. Grupa traži novu lokaciju u istočnoj Evropi – pisalo je u tadašnjem saopštenju.
I od tada traje licitiranje koja je to istočnoevropska zemlja najatraktivnija ovom automobilskom gigantu. U početku se spekulisalo sa Bugarskom, Rumunijom i Turskom, a odnedavno su kao moguće adrese slovile Makedonija i Srbija.
Iz pregovaračkih krugova dosad je procurilo da bi u novo postrojenje “Volkswagen” uložio 1,4 milijarde eura, posao bi dobilo oko 5.000 radnika, među njima 650 inženjera. Izvoz iz tog postrojenja bi mogao da dostigne 4,5 milijardi eura godišnje. Kapacitet buduće fabrike bit će 300.000 automobila godišnje, pišu Novosti.