Voćar Brčko 30 godina proizvodi hranu za sve generacije

0

Brčko je ekonomski centar sjeverne Bosne koji ima dugu tradiciju poduzetništva i industrije.

Jedan od prepoznatljivih kompanija iz Brčkog je “Voćar” koja je osnovana daleke 1989. godine. Kompanija zapošljava oko 100 radnika, a u toku sezone i do 120.

Svoje proizvode izvozi u susjedne države, članice EU, Ameriku i Australiju. Od 2013. godine Voćar posluje u sistemu Halal kvalitete, odnosno ima 128 proizvoda sa Halal oznakom.

U povodu 30 godišnjice rada kompanije Voćar za portal Halal Magazin govorio je direktor Esad Musić.

Voćar Brčko je jedan od najvećih predratnih proizvođača svježe i suhe šljive, tačnije osnivači kompanije su bili vodeći proizvođači suhe šljive prije rata u Bosni i Hercegovini. Zbog dužine rata uzgoj šljive je napušten, a i dalje je zadržana tradicija u sušenju, preradi i pakovanju šljive. Danas spadamo u red vodećih otkupljivača suhe šljive od mnogobrojnih kooperanata sa područja Brčkog i susjednih općina”, kaže na početku razgovara direktor Voćara Esad Musić.

Suha šljiva – najprodavaniji brend

“Naša suha šljiva pod brendom “VOĆAR” je naš najprodavaniji proizvod na policama marketa u BiH”, dodaje Musić.

Voćar Brčko je osnovan 1989. godine i već 30 godina se kao porodična kompanija uspješno održava na domaćem i inostranom tržištu.

“Naši zaposlenici proizvode i prodaju raznovrsne prehrambene proizvode koje proizvodimo u svojim pogonima i skladištima ukupne površine od 16.000 m2”, kaže Musić.

Pored prerade šljive Voćar ima liniju proizvoda za domaćinstvo i najmlađu populaciju.

“Pored suhe šljive, pod brendom TIMA je u ponudi širok asortiman proizvoda namijenjen domaćicama koje mogu uživati u izboru i kvaliteti. Nosilac TIMA brenda su istoimene oblatne, te začini sa sušenim povrćem, šećer u kocki, kokos brašno, mlinski proizvodi (palenta, kukuruzno brašno, kakao u prahu, biber, paprika)… To je asortiman koji je neophodan domaćicama u kuhinji za pravljenje slane i slatke hrane”, objašnjava direktor Musić.

Voćar je fabrika hrane za sve generacije, jer među 120 proizvoda svi uzrasti mogu pronaći nešto za sebe.

“Mi proizvodimo hranu za sve generacije, mlade i stare, jer u proizvodnom portfoliju imamo 120 proizvoda koji su svrstani u 13 kategorija. Za mlađu populaciju smo razvili naš brend TIMI koji obuhvata proizvodnja flipsa od kukuruznog griza, prerada kikirikija, proizvodnja ekspandiranih aromatiziranih proizvoda tzv. peleta. Domaći keksi se pakuju pod brendom TINI i naš keks Sevdah sa šećernim prahom je zasigurno najpoznatiji proizvod iz te kategorije. Sa ponosom isitičemo da svi proizvodi ispunjavaju uslove Halal standarda kvalitete. Jako nam je važno da svojim potrošačima u Bosni i Hercegovini i širom svijeta možemo ponuditi Halal proizvode. Broj halal potrošača se uvećava svakodnevno i halal proizvodi zasigurno imaju status najzdravije hrane jer u njoj nema ništa što je štetno po ljudski organizam ukoliko se konzumira u normalnim količinama”, smatra Musić.

Proizvode Voćara potrošači mogu kupiti u svim marketima domaćih trgovačkih lanaca u Bosni i Hercegovini kao i trgovačkim lancima poput Kauflanda, Eurospina, Mercatora, Engrotuša u susjedinim državama i na tržištu EU.

Direktor Musić kaže da je godišnja proizvodnja Voćara oko 1 000 tona prehrambenih proizvoda što je za njihove kapacitete zadovoljavajuća količina za održivi rad kompanije.

Opredjeljenje za Halal standard kvalitete

Motivi za uvođenje Halal standarda su opredjeljenje vlasnika i menadžementa da proizvodnju usklade sa Halal standardom i vrijednostima islama.

“Želimo se ponašati se u skladu sa islamskim vrijednostima, poslovati, usmjeravati naše zaposlenike, biti od koristi našim potrošačima i u tom duhu želimo i razvijati našu kompaniju” poručuje Musić te dodaje da su “osnovni motiv kod donošenja odluke bili kupci širom EU koji su konzumirali naše proizvode, naročito oblatne TIMA.”

“Sa oznakom Halal standarda na proizvodima smo željeli olakšati potrošaču odabir proizvoda. Potrošač se mnogo lakše i bez oklijevanja odlučuje za kupovinu naših proizvoda u odnosu na vrijeme kada nismo imali ovaj standard”.   

S obzirom da je Brčko pogranični prostor industrija je izložena negativnim efektima iseljavanja kvalitetne radne snage i smanjenja tržišta što je veliki izazov za razvoj kompanija.

Edukacija o pravima potrošača 

Na kraju razgovora direktor Musić je poručio čitaocima portala Halal Magazin da se kao potrošači edukuju o svojim pravima i da imaju proaktivni pristup u traženju svojih prava jer moraju znati šta kupuju za svoj novac.

“Naši potrošači su prilično needucirani u pogledu kupovine i konzumiranja hrane. Neophodno je da se prije odluke o kupovini upoznaju sa sadržajem (sastavom) proizvoda i tek tada donesu odluku. Potrebno je da naši potrošači poznaju svoja potrošačka prava koja propisuje zakon o potrošačima. Moralno je da se bez oklijevanja obrate inspekcijskim organima ukoliko nisu ispoštovani propisi o deklarisanju hrane na pakovanju. Naši potrošači moraju imati na svakom proizvodu deklaraciju napisanu na jednom od službenih jezika, a ne da mora za proizvode iz inostranstva nepoznate kvalitete uzimati rječnik da prevodi deklaraciju. Potrošač ima sva prava, treba da ih konzumira i da uživa u proizvodima koje kupuje, a za koje daje svoj novac”. (Halalmagazin.com)