Sklad klasičnog i futurističkog dizajna u režiji Daimlera ima novi oblik. Električni pogon od 750 konjskih snaga dopuniće sliku o dominantnom automobilu koji ima zadatak da brend Maybach ponovo postavi na pijedestal ekskluzive.
Neposredno pred održavanje izložbe Pebble Beach Concours d’Elegance, svijet automobila dobio je veliko “pojačanje”. U timu najelitnijih modela današnjice našao se i koncept koji želi da pokori – sutrašnjicu! Atraktivni novitet najavljuje revoluciju u klasi par excellence 2+2 kupea.
Već na prvi pogled, zvanične fotografije ilustruju da njemački konstruktori i dizajneri imaju ambiciju da budu lideri. Mercedes navodi kako ovaj koncept predstavlja omaž periodu klasičnih modela, te se ujedno nadaju kako će se ova dizajnerska filozofija dominirati i u budućnosti.
Riječ je o modelu zaista impresivnih dimenzija, na granici šestog metra. Estetika je svedena, i sa akcentom na izduženoj aerodinamičnoj haubi, sa siluetom u koju su skladno uklopljeni točkovi prečnika 24 inča.
U skladu sa tradicijom, u dizajn je uklopljeno i rješenje takozvanih “Gullwing” vrata koje su u prošlosti koristili najslavniji Mercedesovi automobili. Da nije orijentisan isključivo na najuspešnije fragmente prethodnih generacija, Maybach 6 je potvrdio i upotrebom napredne tehnologije poput kamera koje su zamijenile konvencionalne retrovizore.
U unutrašnjosti je ergonomija u službi kompromisa analognog i digitalnog, budući da i sam koncept kombinuje provjerena rješenja i inovativnu tehnologiju. Veliki trud njemački tim je uložio i u organizaciju i izradu enterijera. Iza analognih elemenata nalazi se poseban stakleni okvir na koji se projektuju digitalni sadržaji. Pogon je električni, a “Šestica” raspolaže sa četiri sinhronizovana elektromotora što u kombinaciji sa baterijama od 80 kWh, osigurava zbirnih 750 konjskih snaga.
Po pitanju performansi, Maybach 6 do 100 km/h stiže ispod četiri sekunde, dok je autonomija baterija čak 500 kilometara do idućeg punjenja. Nije zapostavljenja ni praktičnost prilikom upotrebljivosti u realnim uslovima, pa važan element predstavlja funkcija brzog punjenja, što u praksi znači da putem sistema od 350 kWh, razdaljina za prelazak 100 km/h može biti osigurana već za pet minuta. (TopSpeed)