Visa Pulse istraživanje: Kako građani Bosne i Hercegovine plaćaju u kafani?

0

Odavno je poznato da se u Bosni i  Hercegovini živi za sevdah, što potvrđuju i rezultati najnovijeg regionalnog istraživanja kompanije Visa, koje pokazuje da čak četvrtina ispitanika (26 posto) nekoliko puta sedmično odlazi u kafanu ili restoran, dok petina (19 posto) to čini svaki dan.

Istraživanje pod nazivom Visa Pulse donijelo je i fascinantan podatak da se četiri od deset plaćanja vrši u okviru ugostiteljskih objekata.

Jedan plaća za sve

Na pitanje ko plaća u kafani, 10 posto ispitanika kaže da dijeli račun, za 46 posto uobičajeno je da jedna osoba plati cijeli ceh, a 44 posto nekad jedno, nekad drugo, ovisno o situaciji.

Što se tiče atraktivnosti ugostiteljske ponude, popust za lojalnost u omiljenom restoranu je najprivlačnija opcija za gotovo sedam od deset potrošača, što naglašava važnost nagrađivanja stalnih kupaca. I dok je bezgotovinski bakšiš za živu muziku u ranoj fazi usvajanja, činjenica da je 39 posto potrošača otvoreno da karticom nagradi svirače pokazuje da postoji sve veći interes za modernizaciju usluga i poboljšanje pogodnosti.

Na napredak u prihvatanju savremenih tehnologija i sve veću tehnološku spremnost tržišta Bosne i Hercegovine, ukazuje i rast plaćanja karticama, pametnim telefonom ili satom u ugostiteljstvu i hotelijerstvu.

Osim u kafanama, više plaćanja karticama želimo i u zdravstvu

Na pitanje gdje bi željeli više mogućnosti za bezgotovinsko plaćanje, potrošači u Bosni i Hercegovini podjednako navode ugostiteljstvo i zdravstvene ustanove, a sve češće se traži i prilikom plaćanja parking mjesta. Iza navedenih oblasti na ljestvici prioriteta su frizerski i kozmetički saloni (36 posto), taksi operateri (31 posto), kiosci (29 posto), usluge javnog prijevoza (28 posto) i, na kraju, pijace i street marketi (21 posto).

Plaćanje karticom je bolje jer ne moramo razmišljati o podizanju novca

Također, istraživanje Visa Pulse pokazalo je da gotovo polovina BiH stanovništva podjednako koristi gotovinu i platne kartice (44%). Bezgotovinsko plaćanje većina (57 odsto) smatra jednostavnim, za polovinu ispitanika (50 odsto) štedi vrijeme, a nešto manje njih (40 odsto) kaže da se rado vraćaju u prodavnice koje prihvataju kartice. Kada govore o prednosti kartice u odnosu na gotovinu, trećina potrošača (32 posto) kao plus ističe da ne moraju voditi računa o podizanju novca. Osim toga, gledajući sveukupne rezultate istraživanja, primjetne su i promjene navika potrošača, koje pokazuju da čak 86% građana naručuje preko interneta, a najčešće kupuju preko interneta odjeća i obuća.

Među ispitanicima postoji interesovanje za još modernije načine plaćanja u budućnosti od platnih kartica. Većina njih pokazuje interesovanje za plaćanje mobilnim telefonom (40 odsto), a potom i za korištenje pametnog sata (19 odsto), dok je upotreba rukavica, narukvica, prstena ili biočipova znatno manje zanimljiva.