Visa Pulse istraživanje: 8 od 10 građana Bosne i Hercegovine kupuje online

0

Online kupovina u Bosni i Hercegovini bilježi značajan porast, uz brzi prelazak potrošačkih navika na digitalne kanale. To potvrđuje i najnovije regionalno istraživanje kompanije Visa, koje navodi da su odjeća i obuća najčešće kupljeni artikli na internetu. Rastuća popularnost kupovine putem interneta rezultat je želje potrošača da uštede vrijeme, povećaju sigurnost i udobnost.

Broj onih koji kupuju putem interneta porastao je za polovinu u odnosu na 2020. godinu i danas iznosi 86 posto, dok je prije samo četiri godine iznosio 56 posto, što ukazuje na značajan rast i digitalizaciju potrošnje. Ovo povećanje dodatno je podstaknuto željom za besplatnom dostavom i pristupom većem izboru proizvoda, što utiče na ubrzani razvoj digitalne ekonomije u Bosni i Hercegovini, ali i drugim zemljama regiona, pokazalo je istraživanje Visa Pulse.

Rast kupovine na klik – od nekoliko puta godišnje do više kupovina sedmično

Promjene u navikama potrošača postale su evidentne kada je riječ o učestalosti kupovine putem interneta. Trećina ispitanika kupuje preko interneta nekoliko puta mjesečno (31 posto), veći postotak potrošača to čini više puta godišnje (38 posto), dok njih 8 posto kupuje online nekoliko puta sedmično. S druge strane, 13 posto učesnika Visa Pulse ankete kaže da nikada prije nisu izvršili kupovinu na klik, a 10 posto njih ima ovakva iskustva jednom godišnje ili manje. Ovi podaci rasvjetljavaju kako su se građani Bosne i Hercegovine prilagodili novim trendovima, ali i kako su navike još u fazi evolucije.

“Drago nam je što možemo predstaviti rezultate regionalnog istraživanja Visa Pulse, koje oslikava duboku transformaciju potrošačkih navika u Bosni i Hercegovini. Vidimo da je online kupovina sve prisutnija, a to je rezultat želje potrošača za većom udobnošću i efikasnošću. Visa nastavlja da podržava ovaj trend kontinuiranim inovacijama u plaćanju, podržavajući uvođenje mobilnih novčanika koji zadovoljavaju potrebe savremenih korisnika. Posvećeni smo doprinosu daljem razvoju digitalne ekonomije i poboljšanju iskustva potrošnje na svim nivoima“, rekla je Ana Drašković, potpredsjednica i generalna direktorica Visa za jugoistočnu Evropu.

Na internetu, veća ponuda, kupci brže upoređuju cijene

Zanimljivo je da su proizvodi poput odjeće, obuće i aksesoara među najčešće kupljenim artiklima na internetu. To se može pripisati velikom broju dostupnih opcija koje nude online trgovine, omogućavajući kupcima da pronađu određene proizvode koji možda nisu dostupni u lokalnim trgovinama. Popularni su i mali kućni aparati, poput miksera ili aparata za kafu, što ukazuje na stalnu potrebu za poboljšanjem i olakšavanjem svakodnevnih kućanskih poslova. Proizvodi za njegu kože i kozmetiku su još jedna visoko rangirana kategorija, koja odražava rastuću svijest o ličnoj njezi i prednostima koje kupovina putem interneta može donijeti.

Woman paying with credit card in the coffee shop

Tehnička oprema, u vidu pametnih telefona i računara, takođe zauzima značajno mesto na listama za onlajn kupovinu. Kupci često koriste internet da uporede različite modele i cene, tražeći najbolje ponude na tržištu. To omogućava potrošačima da donose informirane odluke i pronađu najnovije tehnologije po konkurentnim cijenama.

Evolucija plaćanja: od kartice do telefona do pametnog sata

Kada su u pitanju digitalni načini plaćanja, istraživanje pokazuje da je i dalje dominantna upotreba kartica, dok su mobilna plaćanja sve popularnija. Gotovo 60 posto korisnika upoznato je s mobilnim plaćanjem, 21 posto ga koristi, a 12 posto češće od drugih opcija. Upotreba pametnih satova za plaćanje polako se usvaja kao trend, što ukazuje na rastuću svijest i interesovanje za ovu modernu tehnologiju.

Jedan od ključnih faktora rasta online plaćanja je uvođenje inovacija poput digitalnih novčanika i beskontaktnih kartica. To omogućava brže, sigurnije i praktičnije transakcije, što je od presudne važnosti u današnjem digitalnom svijetu. Visa, kao lider u industriji plaćanja, posvećena je razvoju i implementaciji novih tehnologija kako bi se olakšalo i poboljšalo iskustvo online kupovine svuda i za sve korisnike.