Kompanija Violeta iz Gruda, jedan je od vodećih bh. proizvođača, ali i izvoznika. Njeni proizvodi već duže od deceniju u regionu su poznati kao brend “made in BiH”.
Vlasnik “Violete” i predsjednik Uprave ove kompanije Petar Ćorluka u razgovoru za Radiosarajevo.ba kaže da se u posljednje vrijeme najviše bave izvozom.
“Tržište u BiH se, nažalost, smanjuje. Ljudi se sve više iseljavaju. Rađa se i manji broj djece. Nama promet mora rasti da bi mogli zapošljavati nove ljude i da bi mogli investirati u nove projkte, tehnologije, linije”, kaže Ćorluka.
U ovoj godini planiraju investirati više od 20 miliona KM u nove strojeve i hale. Ćorluka ističe da su nedavno u Bihaću pretrpjeli određenu štetu kada im je snijeg uništio skladište, zbog čega je u pripremi investicija radi obnove ovog objekta. Otkrio je i u koje su zemlje nedavno otišli “Violetini” proizvodi.
“Odlične rezultate imamo u Kataru. Nedavno je otišlo i nekoliko pošiljki u Kirgistan, imamo pregovore u Litvaniji. U Sloveniji i u Hrvatskoj smo zabilježili rast, jednako i u Srbiji. Njemačka, Rusija, Francuska, tu naše učešće nije velike, jer za te zemlje morate imati ogromne kapacitete. Mi se stoga i dalje orijentiramo prema manjim zemljama i tu smo dobro konkurentni i raste nam izvoz”, ističe Ćorluka.
Upitan je kojoj mjeri raste svijest prema domaćim proizvodima.
“Mislim da je domaće tržište stabilno. Mi imamo dobru poziciju i nastojimo bh. potrošačima prezentirati neke nove vrijednosti i proizvode. Ali ne vidim da poslodavci imaju neke velike pomake u dijalogu s vlastima. Moraju se svi potruditi da bi se poboljšao ambijent u BiH”, govori Ćorluka.
Problem su ogromna opterećanja
Potcrtao je da je spas u novim zapošljavanjima, no ne mogu se svi privrednici jednako baviti razvojem i konkurentnošću.
“Sigurno je da su problem i ogromna opterećanja na plaće, koja bi trebalo smanjiti. Davanja na plaće su veća nego bilo gdje na svijetu i tu je odmah konkurentnost ugrožena, jednako kao i investicije. Država bi više naplatila kada bi u BiH bio veći broj zaposlenih, a ne veća davanja po zaposlenom”, zaključio je vlasnik kompanije Violeta u razgovoru za Radiosarajevo.ba.
“Violeta” je osnovana 2001. godine, a nakon više od 16 godina ova kompanija upošljava više od 900 radnika u 13 poslovnica u BiH i Hrvatskoj, te raspolaže asortimanom većim od 200 različitih proizvoda u 15 higijenskih kategorija.