Prodaja električnih automobila u prvom tromjesečju 2017. skočila je za 38% u odnosu na isti period 2016. godine.
Kako piše Bloomberg, na tržištu električnih vozila u Evropskoj uniji došlo je do značajnih promjena, s obzirom da je rast u prethodnoj godini iznosio svega 2,9%, a u prvom kvartalu ove skoro 40 odsto.
Tako je u periodu januar-mart kupcima isporučeno 32.627 automobila na električni pogon, što, međutim, i dalje predstavlje skroman tržišni udio u ukupnoj prodaji putničkih vozila u EU – u prva tri meseca ukupno je prodato 1,89 miliona automobila.
Najveći rast prodaje automobila na struju u prvom kvartalu 2017. zabilježen je u Španiji (87,4%), zatim u Njemačkoj (67,5%) i u Ujedinjenom Kraljevstvu (29,9%).
Među najpopularnijim modelima na struju je Renault Zoe, koji je veoma tražen u Njemačkoj i Španiji, dok je BMW saopštio da je njegov i3 dostigao 22% tržišnog udjela među novoregistrovanim električnim automobilima u Nemačkoj i 17% u Evropi.
Procjenjuje se da je do značajnijeg rasta prodaje vozila na električni pogon došlo prije svega zbog državnih subvencija i drugih beneficija koje uživaju vlasnici automobila na struju u zemljama EU, ali i uslijed proširenja infrastrukture brzih punjača.
Osim toga, novi i postojeći unapređeni modeli električnih automobila imaju sve veću autonomiju u vožnji, pa je baterije potrebno rjeđe puniti, a vožnja na dužim međugradskim relacijama sada se u mnogim vozilima može obaviti bez zaustavljanja radi dopune baterija.
Tako, na primjer, već pomenuti, unapređeni Renault Zoe, koji košta od 23.600 eura, može da pređe i do 400 km bez dopune baterija.
B92