Veliki projekt: Mostar dobija žičaru

0

Austrijska kompanija Leitner, koja je jedan od najvećih svjetskih proizvođača žičara, dostavila je nacrt projekta žičare koja bi vodila na brdo Hum u Mostaru, objavio je Večernji list.

Zamisao je, navodi Večernjak, da se žičarom poveže brdo Hum, koje je središnja uzvisina iznad grada, sa svojevrsnim check pointom, mjestom gdje prolazi najviše turista koji idu prema povijesnoj gradskoj jezgri i starome mostu.

– Osim što bi to samo po sebi bilo atrakcija, ova investicija, koja se broji u milionima eura, u slučaju da bude realizirana, omogućila bi ostvarivanje brojnih sadržaja koji nisu nepoznati u drugim sredinama, od izgradnje odmorišta, restorana, zabavnih parkova i drugih sadržaja koji bi onda posljedično zaposlili nove ljude – navode novine dodajući kako će konačnu odluku o ovome projektu dati Gradsko vijeće.

Marin Čuljak, savjetnik gradonačelnika Marija Kordića, koji je jedan od autora projekata vezanih uz turizam, potvrdio je kako se razmatra više mogućnosti, a jedna od njih je da polazna postaja žičare bude u krugu parkirališta nedaleko od crkve svetoga Petra i Pavla, odnosno Franjevačkoga samostana, gdje autobusima dolazi najveći broj turista u grad na Neretvi.

– Mi smo išli logikom da polazišna tačka bude blizu mjesta gdje dolaze turisti. Putovanjem gondolama na Hum savršeno bi se mogla vidjeti panorama Mostara, a napose povijesni dio grada, stara jezgra i Stari most – kaže Čuljak.

Austrijska kompanija Leitner, koja je izgradila većinu žičara na skijalištima diljem te države i značajnoga dijela Evrope, kao i turističkih centara diljem cijeloga svijeta, dostavila je Mostaru tri ponude s različitim kapacitetima prebacivanja putnika na vrh Huma.

Cilj je s otprilike 25 metara nadmorske visine na kojoj se nalazi Mostar prebaciti putnike na uzvisinu od 400 metara, odnosno brdo Hum.

– Gradnja žičare ne bi ni na kakav način opteretila gradski proračun. Postoji veliki broj modela kako je moguće realizirati taj projekt. Čak su i firme koje to operativno rade zainteresirane preuzeti dio rizika jer je jako mali – istaknuo je Čuljak te naveo kako iskustva gradova koje imaju žičare govore o njihovoj isplativosti.