Nakon godina skepticizma u vezi sa potražnjom za električnim vozilima proizvođači iz SAD sve više prihvataju da su baterije budućnost auto-industrije.
General Motors je saopštio da se udružuje sa korejskim dobavljačem LG Chemom kako bi sagradio 2,3 milijarde dolara vrijednu fabriku baterija u Lordstaunu u Ohaju. Taj zajednički poduhvat trebalo bi da mu omogući proizvodnju najmanje 20 modela potpuno električnih vozila do 2030. godine.
Ta najava došla je samo nekoliko sedmica nakon što je gradski rival Ford predstavio svoje prvo električno vozilo sa baterijom velikog radijusa kretanja, Mustang Mach-E, čija je prodaja planirana za sljedeću jesen, prenosi B92.
Drugi po veličini proizvođač automobila iz Detroita planira da investira 11,5 milijardi dolara u sopstveni program elektrifikacije vozila.
Najmanji član detroitske “velike trojke”, Fiat Chrysler, dugo je zaostajao u pogledu razvoja električnih vozila – bivši izvršni direktor čak je savjetovao mušterije da ne kupuju jedini u potpunosti električni model kompanije.
Ali sadašnji direktor kazao je CNBC-u da će biti “mnoštvo novih proizvoda sa baterijom” u narednih nekoliko godina.
Velika trojka iz Detroita ukupno će uložiti milijarde dolara na automobile na baterije u narednoj deceniji, ali, iako su u konvencionalnoj proizvodnji imali prilično sličan pristup promjenama tržišnih trendova, sada svaki proizvođač “slijedi sopstveni put”, kaže Ron Kogan, stručnjak za automobilizam.
Prema njegovim riječima, to pokazuje da niko još uvijek realno nema jasnu predstavu o tome kako će tehnologija baterija evoluirati, niti kako će je potrošači prihvatiti.