Utrke Formule 1 postaju spektakl poput Superbowla

0

Privlačenje tehnoloških sponzora te pretvaranje svake od 21 utrke za Veliku nagradu u višednevni spektakl recept je za oživljavanje Formule 1, smatra njen novi vlasnik.

Kako navodi Financial Times, američka kompanija Liberty Media koja je nedavno kupila Formulu 1 u složenoj transakciji koja je vrednovala taj sportski biznis na osam milijardi dolara planira utrke pretvoriti u nešto slično “finalu Superbowla”.

Veća promocija rivaliteta

Događaji oko svake od 21 utrke trebali bi trajati sedmicu dana kako bi se privukli dodatni gledatelji i, naravno, sponzori.

Također, razmatra se održavanje i nekoliko utrka na američkom tlu u gradovima koji su ujedno i velika tržišta. Kako piše FT, u tom se pogledu razmatra New York, Los Angeles, Las Vegas i Miami.

Gledanost bi trebala povećati i veća promocija rivaliteta između timova. Medijska kompanija u vlasništvu magnata Johna Malonea ocjenjuje da bi sve to privuklo još više gledatelja širom svijeta, podiglo televizijsku prisutnost te ojačalo komercijalne prihode.

U sadašnjoj strukturi prihoda od ukupnih 1,8 milijardi dolara prihodi od TV-prava sudjeluju s 35 posto. Promocija utrka donosi dodatnu trećinu prihoda, a 15 posto dolazi od reklama i sponzorstva. Ostatak dolazi od domaćinstva, televizijske produkcije, licencija te ostalih izvora.

Dugoročni pad gledanosti

Vodstvo Formule 1 već je godinama kritizirano zbog dugoročnog pada gledanosti, česte promjene pravila i zastarjelosti natjecanja. U tom kontekstu timovi sve manje zarađuju.

U 2015. sponzorski prihodi timova iznosili su 750 miliona dolara, nasuprot 950 miliona dolara tri godine ranije. Istovremeno, više prikazivanja utrka na plaćenim TV-kanalima smanjilo je broj gledatelja, posebice na ključnim tržištima, poput Azije.

“Ovaj sport ima jedinstven globalni sadržaj, a nije učinjeno dovoljno da se iskoristi ta prednost”, tumači izvor FT-a blizak Libertyu.

Dugogodišnji izvršni direktor F1 Bernie Ecclestone ostaje u tom poslu, ali njegova nova uloga tek treba biti razjašnjena. Iz Libertya su naglasili kako namjeravaju poboljšati odnose s timovima koji su u prošlosti kritizirali Ecclestonov model distribucije novca.