Usvojeni amandmani Vlade koji se odnose na cijelu trasu Koridora Vc

0

Amandmani Vlade Federacije BiH na Prijedlog prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH „Autocesta na Koridoru Vc“ usvojeni su na današnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, a o njima će se ovog četvrtka izjašnjavati i delegati Doma naroda.

– Najznačajnije izmjene odnose se na dionicu Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever, te se izmjenom, koju je predložilo JP Autoceste FBiH, omogućava jeftinije i bolje rješenje izgradnjom tunela Prenj. Tako se po istom prijedlogu trasa autoceste skraćuje za 18 km čime se povećava isplativost projekta – kazao je pomoćnik federalnog ministra prostornog uređenja Zdenko Antunović.

Također, usklađena je trasa autoceste na dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Umjesto prolaska trase kroz Blagaj ona je pomjerena na način da prolazi između aerodroma Mostar i magistralne ceste M17. Potpuno je promijenjen položaj petlje Mostar – Jug, čime je omogućena lakše i brža povezanost autoceste i magistralne ceste M17.

Amandmanima je predviđena mogućnost polaganja instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija, a prema prostornim i tehničkim mogućnostima u prostoru trase Koridora Vc (zaštitnog pojasa) i u nazivu planskog dokumenta definiran je period od 20 godina važenja prostornog plana, od dana objavljivanja Odluke o donošenju plana u Službenim novinama FBiH.

– Ovim amandmanima obuhvaćena je i definirana kompletna trasa Autoceste koridora Vc od Svilaja (granica s Hrvatskom na sjeveru) do Biječe na jugu, na granici s Hrvatskom, koja će omogućiti Koridor Vc i Jadransko-jonsku autocestu, odnosno utvrđen je konačan položaj trase Autoceste kroz teritorij BiH – kazao je Antunović.

Vladinim amandmanima previđene su korekcije trase od Doboj-Juga do Drivuše, čime se rješava pitanje priključka autoceste Tuzla – Žepče na autocestu na Koridoru Vc i definira trasa Koridora 5c kroz Žepče.

Izrađeno je idejno rješenje interregionalnog čvorišta u području južno od Žepča.

Navedene amandmane, koji se odnose na kompletnu i usuglašenu trasu pripremilo je Federalno ministarstvo prostornog uređenja po prijedlogu JP Autoceste FBiH odnosno Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Na sjednici Predstavničkog doma obratio se načelnik Jablanice Salem Dedić

Tokom poslaničke rasprave o amandmanima Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, koji se odnose na izgradnju trasa na Koridoru Vc, na današnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH obratio se, kao gost, načelnik Općine Jablanica Salem Dedić.

On je prenio zaključke Općinskog vijeća Jablanica i stavove još sedam općinskih načelnika (Konjic, Prozor-Rama, Gornji Vakuf, Donji Vakuf, Bugojno, Jajce, Tomislavgrad) koji su se zajedničkim sprazumom usprotivili ponuđenim rješenjima jer smatraju da, u konačnici, znače ostavljanje čitavog ovog područja u ekonomskoj izolaciji i besperspektivnosti.

Blizu 6.000 građana Jablanice je potpisalo peticiju, dodao je Dedić, dajući ujedno podršku ranijem predloženom idejnom rješenju s priključkom na Koridor Vc u Glogošnici.

Najave promjene trase ranije su izazvale negodovanja mještana

Uzalud su mještani okolnih mostarskih naselja pozivali parlamentarce da ne igraju političke igre preko njihovih leđa. A u Parlamentu uveliko se igralo. Prema usvojenim amandmanima Vlade, umjesto brdima iznad – nova trasa autoceste prolazit će kroz obradiva zemljišta i uz stambene objekte. Nije idealno rješenje, slažu se u poziciji, ali je, kažu, trenutno najbolje.

«Ne postoji rješenje koje može biti sto posto idealno i prihvatljivo za sve. Sve ove primjedbe koje nevladine organizacije dostave, to treba usvojiti, pregledati i ono što je prihvatljivo snagom argumenata da se promijeni», kaže Jozo Bagarić, šef Kluba HDZ-a BiH.

Prije nego dođe do novih promjena, trebalo bi usvojiti Prostorni plan. Upravo je redoslijed događaja razlog zbog kojeg opozicija današnji scenarij naziva presedanom. Naime, Prostorni plan za Federaciju nikada nije stupio na snagu. Prije šest godina usvojen je na Zastupničkom domu, ali do Doma naroda nikada nije došao.

«Vlada utvđuje amandmane na nešto što ne postoji. Mi ćemo uvijek podržati ono što lokalne zajednice žele, a ovo ovdje je rat između dva lobija – tajkuna SDA i HDZ-a BiH, i oni određuju ko će preko zemlje njihove da prijeđe», navodi Elvir Karajbić, šef Kluba SDP-a.

Kasnimo. Svjesni su toga u SDA, ali kažu, to ne smije utjecati na infrastrukturne projekate. Promjenom prvobitnog plana bit će ušteđeno oko 300 miliona eura.

«Prihvatanjem amandmana omogućava se svima koji rade na Koridoru Vc da brže i efikasnije se krene u realizaciju, a da podstaknemo i Dom naroda da to stavi na svoju sjednicu», ističe Ismet Osmanović, šef Kluba SDA.

Podrška jedva postignutom dogovoru dolazi i od trećeg koalicionog partnera.

«Uvažavajući činjnicu da se SDA i HDZ-a BiH rijetko dogovore, a imam osjećaj da su se oko ovog dogovorili, mi ćemo podržati, kao ozbiljan koalicioni partner, ove amandmane i dogovor koji je na sceni», ističe Nasir Beganović, šef Kluba SBB-a.

Podsjetimo, prvobitno je mostarska obilaznica bila ucrtana na zapadnim obroncima Mostara, što je struka ocijenila najboljim rješenjem. Kako to nije bilo prihatljivo, stručnjaci su ponudili novu – alternativnu trasu istočnim obroncima. Ni ovo rješenje nije prošlo. Izabrano je za mještane najgore – da trasa ide sredinom, a pritom ih košta stambenih objekata