Iz Udruženja poslodavaca Federacije Bosne i Hercegovine upozoravaju bankarski sektor u Bosni i Hercegovini da u uvjetima krize izazvane pandemijom koronavirusa ne mogu i ne smiju u prvi plan stavljati vlastiti profit zanemarujući interese klijenata.
Poslodavci postavljaju pitanje da li se bankama u BiH može vjerovati, kada umjesto da omoguće moratorij na plaćanje rata kredita svim fizičkim i pravnim licima koja to od banaka zatraže, oni za sebe zadržavaju pravo da odluče kome će odobriti da ne plaća ratu kredita u uvjetima krize.
Odobriti moratorij svima
Moratorij na plaćanje rata kredita mora se odnositi na SVE koji podnesu zahtjev da ne plaćaju rate kredita u periodu dok traje kriza i dok se ne uspostavi barem minimum normalnog poslovanja.
U uvjetima krize, svi moraju preuzeti svoj dio tereta kako bi se kriza što bezbolnije prevazišla pa i banke. Do sada banke nisu pokazale da ih zanima očuvanje radnih mjesta i privrede iako su privredni subjekti njihovi najznačajniji klijenti.
Dosadašnjim postupanjem u prvi plan su samo i isključivo stavljale vlastiti interes i brigu za vlastiti profit, navodi se u saopćenju Udruženja poslodavaca FBiH.
Promijeniti odluke
Kako navode, to najbolje pokazuje aktuelna odluka Uprave Raiffeisen bank dd Bosna i Hercegovina da u jeku krize izazvane pandemijom koronavirusa, cijenu naknada za vođenje transakcijskog računa poveća za 100 posto od marta ove godine. Klijenti o ovome nisu bili ranije obaviješteni.
U UPFBiH ističu da su svjesni da će se iz Raiffeisen bank BiH pozivati da se radi o ranije donesenoj odluci, ali podsjećaju da su zbog krize izazvane pandemijom koronavirusom mnogo važnije i bitnije odluke vezane za kompanije i državu u cjelini odgođene za neki kasniji period.
Prema tome i u Raiffeisen bank BiH su mogli i morali donijeti odluku o odgađanju povećanja cijena naknada za vođenje transakcijskih računa, zaključuje se u saopćenju.