Gotovo petina svih kompanija u Njemačkoj smatra da kriza pandemije virusa korona predstavlja prijetnju njihovom opstanku, pokazuje najnovije istraživanje IFO instituta o poslovnoj klimi.
Udio firmi koje osjećaju da su egzistencijalno ugrožene porastao je u februaru na 18,7 posto sa novembarskog nivoa od 17,6 procenata, ali je neznatno manji nego u maju 2020, kada je iznosio 21,8 posto, saopćio je IFO.
“Među glavnim privrednim sektorima, maloprodaja prednjači po evaluaciji rizika u februaru, gdje je 34,5 posto kompanija izrazilo bojazan da možda neće preživjeti, a slijede pružaoci usluga sa 26,3 posto”, kaže Klaus Wohlrabe, šef u anketnom sektoru instituta iz Minhena.
Sektori u kojima je broj kompanija koje se osjećaju ugroženima ispod prosjeka bili su trgovina na veliko sa 12,8 procenata, proizvodnja sa 7,5 posto i građevinarstvo sa 3,6 posto.
“Kompanije s problemima likvidnosti naročito strahuju za svoju budućnost”, dodaje Wohlrabe.
Ta strahovanja su najveća u turističkoj industriji sa udjelom 83,7 posto kompanija, u hotelijerstvu sa 82,3 posto i restoranima i ugostiteljstvu sa 72,3 posto. Prate ih firme iz djelatnosti iznajmljivanja i zakupa sa 33,3 posto, proizvodnja pića sa 27,3 posto, te oglašavanje i istraživanje tržišta sa 24,4 procenta.
Nasuprot tome, najmanju dozu straha iskazali su: mašinska industrija sa 5,6 posto, elektroindustrija (4,4%), hemijska industrija (3,9%), automobilska industrija (2,3%), pravni i poreski konsultanti (1,2%) i farmaceutska industrija sa stopom od 0,9 procenata.