Uprkos nedavnim najavama da počinje gradnja mosta u Gradišci, neizvjesno je da li će do realizacije ovog projekta doći u skorijoj budućnosti. Neđo Trninić, ministar prometa i veza RS, za “Nezavisne” kaže da odgovornost za to leži na Hrvatskoj.
“RS je uradila sve potrebno da bi došlo do realizacije ovog projekta, a Hrvatska je to obustavila, iako je 2013. godine potpisala sporazum sa BiH o izgradnji ovog mosta”, kaže Trninić, koji podsjeća da su još na samitu u Beču obezbijeđena sredstva za most u Gradišci u iznosu od 6,8 miliona eura.
“Sredstva su obezbijeđena od strane Evropske komisije, koja je obezbijedila i 20 miliona eura grant sredstava za most kod Svilaja na Savi”, rekao je Trninić, te podvukao da je realizacija ovih projekata davno mogla početi. “RS je sredstva za most u Gradišci davno obezbijedila. Međutim, ovo je međudržavni projekat i u saradnji s Ministarstvom transporta i komunikacija BiH pokušavamo to realizovati, pogotovo što bi puno značilo za cijelu BiH. To bi bio najkraći put iz Zagreba, a preko Banjaluke, dolje do Sarajeva.
Bio bi uvezan s autoputem koji smo napravili od Gradiške do Banjaluke i projektom kojim je planiran put AVNOJ-a, te projektom iz FBiH kojim se planira graditi autoput dolinom Lašve. Sve bi se to uklopilo i ne bi smetalo ni koridoru 5c, koji jednim dijelom ide i kroz RS”, rekao je Trninić. Ističe da ne postoji nijedan razlog za opstrukciju.
“Sva dokumentacija je urađena. Sa hrvatske strane su pričali da ne postoji studija uticaja na okolinu i ta studija je urađena i dostavljena Ministarstvu transporta i komunikacija BiH. Dakle, ne postoji prepreka. Nadam se da će Evropska komisija i svi učesnici u ovom projektu ‘pritisnuti’ Hrvatsku i da će definitivno krenuti realizacija tog projekta”, rekao je Trninić.