Nakon tri i po godine iskopavanja, probijena je druga cijev tunela Karavanke na slovensko-austrijskoj granici, što predstavlja najveću prekretnicu u jednom od najvećih regionalnih građevinskih projekata u ovom trenutku.
Slovenska kompanija za autoputeve DARS saopćila je da je do proboja došlo nešto sporije nego što je prvobitno planirano zbog teških geoloških uslova na slovenskoj strani planinskog lanca Karavanke.
– Drago nam je što je došao ovaj trenutak – rekla je ministrica infrastrukture Alenka Bratušek, dan nakon što su okončani radovi na iskopavanju, prenijela je Anadolija.
Predstoji još dosta posla, uključujući postavljanje asfalta, rasvjete, ventilacije i signalne opreme. Bratušek očekuje da će druga cijev tunela Karavanke biti puštena u saobraćaj na jesen sljedeće godine.
Radove na ovom zahtjevnom projektu na glavnoj cestovnoj vezi Slovenije i Austrije izvodi turska kompanija Cengiz.
Ukupna dužina druge cijevi tunela je 7.948 metara, od čega je slovenska dionica duga 3.446 metara, a austrijska 4.402 metara.
Austrijski izvođači stigli do slovenačke granice u septembru 2021. godine. Glavni razlog za sporije radove na slovenskoj strani bila su kašnjenja u izboru izvođača, zbog čega su radovi počeli u avgustu 2020. godine, znatno kasnije nego u Austriji.
Tunel Karavanke koji povezuje Sloveniju i Austriju, dužine 7.864 metara, najduži je cestovni tunel u Sloveniji, ima jednu cijev, a od 2025. promet ovim tunelom bi se trebao odvijati kroz dvije cijevi.