Turska automobilska industrija uvodi nove poslovne modele kako bi kompenzirala negativne efekte epidemije koronavirusa. Sada traga za sistemima online prodaje koji bi kupcima omogućili kupovinu automobila bez posjete trgovcu. Automobil će nakon online kupovine biti dostavljen kupcu na željenu adresu.
Izbijanje koronavirusa negativno je uticalo na automobilsku industriju. Sektor koji je imao dobar početak godine, bilježi pad prodaje od sredine marta.
U martu je prodaja osobnih automobila i lakih komercijalnih vozila u Turskoj porasla za 1,6%, na 50.818 jedinica. Prema procjenama, da nije bilo pandemije, prodaja bi prenašila 60.000 jedinica, piše turski Daily Sabah.
Pandemija zaustavila rast
Prodaja automobila i lakih komercijalnih vozila porasla je 40,62% u prva tri mjeseca godine, pokazali su u četvrtak podaci Udruženja distributera automobila (ODD). Od januara do marta prodato je više od 124 400 vozila, pokazuju podaci.
U međuvremenu, prodaja osobnih automobila skočila je za 45% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, na 99.630 u prva tri mjeseca. Prodato je i gotovo 24.800 lakih komercijalnih vozila, što je za 26% više u odnosu na isti period prošle godine.
Online prodaja
Kako se očekuje da će prodaja doseći dno u aprilu, automobilska industrija pokušava smanjiti negativne efekte pojave koronavirusa novim poslovnim modelima. Profesionalci u sektoru koriste nove tehnologije kako bi kupcima ponudili usluge koje će im olakšati život i omogućiti da prilikom kupovine ostanu kod svojih kuća.
PSA Turska, koji uključuje brendove poput Citroena, DS, Peugeota i Opela, već je pokrenuo servis za online prodaju. Uvođenjem e-rezervacije, online sastanaka, videopoziva, internet promocija vozila i uspostavljanjem online prodaje, kupcima je omogućeno da ne moraju odlaziti u prodajni salon kako bi vidjeli novi model.
Renault Mais je također pokrenuo uslugu „dostava od vrata do vrata“. Ovom aplikacijom vozila kupaca se preuzimaju sa bilo koje lokacije i dostavljaju na željenu lokaciju. Osim toga, vozila se dezinficiraju i ostavljaju na adresama koje kupac odabere.
Servis na poziv
Fiat je također pokrenuo uslugu video poziva sa svim svojim distributerima. Kompanija koja je ranije pružala videopozive za povezivanje sa 35 prodavača, od 3. aprila prenijela je cijelu svoju zastupničku mrežu u Turskoj “na mrežu”.
U međuvremenu, automobilski sektor lansira i nekoliko drugih aplikacija za servis i održavanje. Pomoću programa kompanije Hyundai Assan “Servis na vašim vratima” korisnici programa moći će poslati svoja vozila na pregled i servis bez napuštanja svojih domova. Servisno osoblje podići će automobil s kućnih vrata te ga nakon servisa besplatno dezinficirati i vratiti vlasniku.
D. Sinanović