Očekuje se da će tvornice automobila u Turskoj nastaviti s radom krajem aprila ili početkom maja, ako se intenzitet pandemije koronavirusa ne pojača u zemlji, navodi udruženje proizvođača automobila u toj zemlji.
Haydar Yenigün, šef turskog Udruženja proizvođača automobila, rekao je za turski dnevnik Dünya da automobilska industrija radi na različitim scenarijima kako nastaviti proizvodnju tokom pandemije koja je prisililla gotovo cijelu industriju da zatvori svoje tvornice i privremeno obustavi proizvodnju.
Yenigün je rekao da fabrike, prema optimističnom planu, očekuju da postepeno pokrenu proizvodnju krajem aprila i početkom maja.
“Međutim, u ovom je trenutku vrlo teško reći kako bi izgledao najgori scenarij”, rekao je.
Ford Otosan nedavno je obustavio proizvodnju u tvornicama u sjeverozapadnoj provinciji Kocaeli i centralnoj Anatolijskoj provinciji Eskişehir. Ostali turski proizvođači automobila, uključujući Oyak Renault, Toyota Turkey i Tofaş, zajedničko ulaganje između Fiata i turskog Koç Holdinga, također su obustavili proizvodnju.
Yenigün je dodao da tvornice planiraju uvesti nove zaštitne mjere poput održavanja 1,5 metara udaljenosti između radnika na montažnim linijama.
No, kako ne napomenuo ova industrija prije vraćanja na posao mora riješiti tri glavna problema, a to su sigurnost radnika, prekinuti lanci nabavke i pad potražnja za vozilima.
Pad potražnje
Prema podacima koje je objavila ova asocijacija, automobilska proizvodnja smanjena je u martu na 103.305 vozila što je za 22% manje u odnosu na isti period prošle godine. Pad proizvodnje uglavnom je uzrokovan poremećajem u globalnim lancima snabdijevanja, što je proizvođačima automobila otežalo nabavku dijelova.
Na strani potražnje, industrija očekuje da će prodaja u aprilu pasti na 20.000-25.000 vozila no Yenigün kaže kako to ipak neće biti rekordno niska vrijednost.
Prema njegovim riječima, čim prođe pandemija moglo bi doći do naglog skoka prodaje i usluga.
U međuvremenu, prodavci automobila pokušavaju smanjiti negativne učinke koronavirusa na prodaju novim poslovnim modelima koristeći tehnologiju da ponude usluge koje će olakšati život kupcima koji ostaju kod kuće.
D. Hadžić