Tunel Novi kod Mostara gotov na ljeto 2024.

0

Izgradnja tunela Novi na južnoj mostarskoj obilaznici se izvodi u skladu s ugovorenom dinamikom radova, potvrdio je Hrvatskom Medijskom Servisu direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić.

Podsjećanja radi, tunel Novi, dug 900 metara od ljeta prošle godine probijaju širokobriješka kompanija Hering i Azvirt iz Azerbejdžana dok nadzor sprovodi domaći konzorcij IGH i Integra iz Mostara, te Divel iz Sarajeva. Vrijednost radova je 25 mil KM, a izgradnja tunela finansira se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Radovi bi trebali biti završeni do kraja ljeta iduće godine, piše HMS.ba, prenosi posusje.info.

Novinare HMS-a je zanimalo hoće li se u međuvremenu, dok traje izgradnja tunela Novi, nastaviti izgradnja južne mostarske obilaznice prema Rodoču i spoju s magistralnom cestom M17.

– S obzirom da se radi o veoma kompleksnom projektu, u tehničkom smislu i značajnoj investiciji u finansijskom smislu, a uvažavajući činjenicu da još nije započeta eksproprijacija na dijelu od izlaza iz tunela Novi do spoja na M17 i nisu u potpunosti osigurana finansijska sredstava za realizaciju, ne može se tačno procijeniti kad će se nastaviti radovima – kazao je Pravdić HMS-u.

Za kompletnu dionicu od izlaza iz tunela Novi do spoja na M17 je, po riječima direktora Cesta FBiH, pribavljena urbanistička saglasnost. U toku je priprema dokumentacije, identifikacija parcela, za utvrđivanje javnog interesa i provođenje postupka eksproprijacije.

– U skladu sa osiguranim sredstvima i dinamikom eksproprijacije, građevinske dozvole, na temelju kojih se izvode radovi, će se pribavljati po fazama – kaže Pravdić.

U tu svrhu, dodaje, dionica je podijeljena u dvije faze.

– Za I fazu radova od izlaza iz tunela Novi do čvora Bulevar dio sredstva za eksproprijaciju će se osigurati Proračunom FBiH za 2023. godinu, a ostatak kroz Proračun FBiH u narednim godinama. Ova faza obuhvaća izgradnju trase i objekata u ukupnoj dužini od cca 3 kilometra, te očekujemo da će radovi na ovoj fazi biti okončani u naredne 2-3 godine, što ovisi od brzine postupka eksproprijacije. Realizacijom ove faze će se izvršiti spajanje izgrađenog dijela Južne obilaznice Mostara s obnovljenom dionicom lokalne ceste, čime se izgrađeni dio može pustiti u promet – kaže Parvdić.

Za II fazu, dodao je, radova od čvora Bulevar do spoja na M17, koja obuhvata izgradnju trase i objekata u ukupnoj dužini od oko 2 km, nisu osigurana sredstva te se ne može ni orijentacijski odrediti početak ni rok izgradnje.

Podsjećanja radi, do sada je izgrađeno 6,7 kilometara južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, potom vijadukt Marijanovića draga, dok se trenutno gradi tunel Novi. Izgradnja Južne mostarske obilaznica omogućit će izmještanje teretnog i tranzitnog prometa iz pravca Sarajeva prema zapadnoj Hercegovini i Hrvatskoj izvan Mostara, što godinama stvara velike probleme gradu na Neretvi.