Kineski gigant za elektronsku trgovinu „Alibaba“ se udružio sa najvećim međunarodnim brendovima, poput Louis Vuitona, Swarovskog i Samsunga, u zajedničkoj akciji protiv krivotvorenja.
U toj akciji, brendovima čije proizvode prodaje na svojoj web stranici, Alibaba će snabdjeti tehnologijom koja će im pomoći da identifikuju i uklone lažnu robu, dok će kompanije, koje čine pomenuti ’savez’, obezbjediti zaštitu intelektualne svojine.
„Alibaba“ tvrdi da je taj sajt uklonio ukupno 380 miliona online oglasa za godinu dana, do avgusta 2016. godine, a zatvorio 180.000 onlajn ’prodavnica’.
“Najmoćnije oružje današnjice protiv krivotvorenja je dostupnost podataka, a jedini način da se dobije taj rat je da se kompanije ujedine”, rekao je Džesi Zeng, glavni službenik Alibabine platforme, istakavši da Alibaba želi da pozove sve brendove i druge organizacije da se uključe u ovaj svojevrsni savez protiv krivotvorenja.
Tek nešto više od 63 posto zaplijenjene lažne robe u svetu je porijeklom iz Kine, a brendovi porijeklom iz SAD-a trpe najveće povrede prava. Prema podacima OECD-a, vrijednost uvezene lažne robe iznosi 461 milijardu dolara il i2,5 odsto ukupnog uvoza.
(Ekonomski.net)