Globalna prodaja pametnih telefona u 2018. godini je opala, prvi put od kada postoje ovi uređaji.
Tržište je smanjeno za 1 posto lani, prema preliminarnim podacima konsultantskih kompanija Canalys i Counterpoint Research. Istraživačka firma IDC procjenjuje da je pad bio čak 3 posto.
Apple i Samsung su objavili pad prodaje u posljednjem kvartalu prošle godine.
Južnokorejski LG također je najavio pad operatinog profita u posljednjem kvartalu 2018. za 80 posto.
Najveći pad došao je sa najvećeg tržišta na svijetu – Kine, gdje prodaja pada već dvije godine zaredom.
Canalys procjenjuje da je kinesko tržište palo za 9 posto lani zbog usporavanja tamošnje ekonomije, slabije valute i posljedica trgovinskog rata s Amerikom.
No, procjene za ovu godinu su nešto bolje i očekuje se oporavak tržišta, doduše blagi.
– Prethodna godina je bila toliko loša da 2019-oj neće biti teško da bude bolja od 2018. – rekao je Tom Kang, istraživački director u Counterpointu.
Procjenjuje da će prva polovina 2019. biti loša, ali se oporavak očekuje u drugoj polovini godine.
Oporavak će, kako kaže, biti uglavnom vođen time što će vlasnici starijih modela mobilnih telefona prelaziti na smartphone.
Indija i Afrika u fokusu
Iako se problemi na kineskom tržištu nastavljaju, analitičari predviđaju veći rast na tržištima poput Indije i afričkih zemalja, gdje ukupno više od milijardu ljudi i dalje nema smartphone.
– Ta tržišta će nastaviti rasti i dizati ukupni globalni obim tržišta pametnih telefona – rekao je Mo Jia, analitičar u Canalysu, dodajući da će se ove godine tržište vratiti “veoma blagom rastu”.
No, mnogo toga će zavisiti od Kine i trgovinskog rata sa SAD koji već nanosi štetu kompanijama s obje strane, uključujući Apple, Huawei i ZTE.
Analitičari očekuju da će se i kinesko tržište oporaviti ako se postigne trgovinski sporazum sa SAD. No, stvari su tu zasad neizvjesne.
Kineske kompanija jačaju
S druge strane, kada je riječ o proizvođačima, balans moći će se ove godine dodatno pomjeriti ka Istoku. Kineske kompanije, kao što su Xiaomi, Oppo and Vivo, prigrabit će veći dio kolača.
Sve tri kompanije, zajedno sa Huaweijem, povećale su svoje tržišne udjele u 2018. a na štetu Applea i Samsunga.
Xiaomi, naprimjer, je lider tržišta u Indiji, jednom od najperspektivnijih tržišta, gdje veliki posao prave i Oppo i Vivo.
Apple i Smamsung ove godine će se suočiti s mnogo izazova, a sve praznine koje ostave popunit će kineske kompanije.
CNN / BiznisInfo