Modna industrija je jedan od najbrže rastućih sektora u globalnoj ekonomiji. Brand Finance svake godine pravi listu najvrednijih brendova odjeće na osnovu istraživanja tržišta
Prvo mjesto na listi najvrednijih brendova odjeće za 2017. godinu zauzeo je Nike.
Ovaj sportski gigant vrijedi 32 milijarde dolara, a naknadno otvorene prodavnice ukazuju na to, da će se nakon 2017. godine ova suma značajno povećati.
Brend je usmjeren više ka ženama i želi da osvoji tržište Bliskog Istoka. Nike je prvi brend koji je kreirao sportski hidžab te predstavio plus size kolekciju posvećenu ženama koje nose XXL i veće konfekcijske brojeve.
Takve akcije, pored širenja tolerancije, garantuju i talas novih kupaca. Nike takođe s vremena na vrijeme predstavlja luksuzne kolekcije nastale u saradnji sa najpoznatijim modnim kućama.
Na drugom mjestu liste je high street brend H&M čija je vrijednost procijenjena na 19 milijardi dolara.
Švedska kompanija je poznata po dugoročnoj strategiji održivog razvoja a njeni vlasnici nisu ravnodušni ni prema životnoj sredini. Tako je H&M nedavno predstavio i kolekciju od održivih materijala.
Ovaj poznati brend posvećen je kampanjama u kojima često učestvuju poznate ličnosti iz svijeta mode, muzike i sporta. Svake godine H&M predstavlja luksuzne kolekcije u saradnji sa poznatim dizajnerima, što razlikuje brend od drugih high street brendova.
Lista 10 najvrednijih brendova na tržištu odjeće
1. Nike – 32 milijarde dolara
2. H&M – 19 milijardi dolara
3. Zara – 14.4 milijarde dolara
4. Louis Vuitton – 13 milijarde dolara
5. Adidas – 10 milijardi dolara
6. Uniqlo – 9.6 milijardi
7. Hermes – 8.3 milijarde
8. Rolex – 7 milijardi dolara
9. Gucci – 6.8 milijardi dolara
10. Cartier – 6,7 milijardi dolara