Predstavnici Saobraćajnog instituta CIP iz Beograda predstavili su danas u Prijedoru generalni projekat auto-puta Banjaluka-Prijedor-Novi Grad.
Generalni direktor CIP-a Milutin Ignjatović rekao je da su ekipe ovog instituta, nakon godinu i po dana istraživanja terena, povukle tri moguće varijante. On kaže da će CIP za onu koja bude usvojena izraditi avio-snimak i 3D model kako bi ljudi koji nisu iz struke vidjeli kakva je i kuda ide trasa, te gdje su tuneli, mostovi, propusti, predusjeci i kosine.
“Nakon toga će se pristupiti izradi idejnog projekta gdje su terenski radovi, geodetska snimanja, geološki istražni radovi… Nakon idejnog rješenja, ide revizija, izrada glavnog projekta, pa tehnička kontrola. Prema nama, u roku naredne dvije godine ne bi mogla da krene izgradnja auto-puta”, istakao je Ignjatović novinarima u Prijedoru.
Gradonačelnik Prijedora Marko Pavić rekao je da razvoja i ekonomije nema bez saobraćajne infrastrukture.
“U Prijedoru smo to prepoznali davno i naša je želja bila da razvijemo putnu infrastrukturu, ali i željezničku. Zato smo mi insistirali dugo godina da u Prostorni plan Republike Srpske uđe izgradnja autoputa Banjaluka-Prijedor-Novi Grad, ali istovremeno i brza cesta Prijedor-Kozarska Dubica-Donja Gradina-Jasenovac, jer nam je izuzetno bitan i taj poprečni izlaz na autoput Beograd – Zagreb i konačno je ta naša ideja realizovana”, rekao je Pavić na prezentaciji generalnog projekta.
On je naveo da se u poslu koji je grad Prijedor započeo sa Ministarstvom saobraćaja i veza RS i “Autoputevima RS” i pitanju kako ga konkretizovati pojavila kompanija iz Kine koja je spremna učestvovati u realizaciji ovog vrlo značajnog projekta.
“Tako se praktično sa istom kompanijom počela dogovarati i rekonstrukcija željeznice od Banjaluke preko Prijedora do Dobrljina i autoput Banjaluka- Prijedor-Novi Grad, prva faza Prijedor-Banjaluka”, naveo je Pavić.
Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić rekao je da je ovo opravdan i potreban projekat.
“Osnovni set dokumenata je urađen. Ti početni dokumenti bili su neophodni da uopšte uđemo u pregovore sa kineskim partnerom i da kineski partner počne da traži i obezbjeđuje sredstva za ovaj projekat”, dodao je Topić.
Prema generalnom projektu CIP-a, prva varijanta duga je 78,6 kilometara i koštala bi 850,7 miliona eura, druga od 74,3 kilometra koštala bi 728,3 miliona eura, a treća od 83,8 kilometara koštala bi 938,2 miliona eura. (Nezavisne novine)