Prihodi “Toyote”, proizvođača “corole” i hibridnog vozila “prius”, uvećani su za sedam procenata na 7.050 milijardi jena, dok je kvartalni profit iz poslovanja pao za 11 odsto na 573,4 milijarde jena, djelimično zbog kursnih fluktuacija.
“Toyota”, koja je prošle godine izgubila poziciju vodećeg svjetskog prodavca automobila, sada očekuje profit od 1.750 milijardi jena, zaključno sa martom 2018. godine, što je više u odnosu na ranije prognoziranih 1.500 milijardi jena. U svom prvom fiskalnom kvartalu, “Toyota” je prodala 2,59 miliona vozila, što je blago više u odnosu na 2,52 miliona iz istog perioda prošle godine, prenio je Ekonomski Online.
Poražnja za “Toyotom” je porasla u Sjevernoj Americi, Evropi, Centralnoj i Južnoj Americi, Africi i na Blikom istoku, a takođe je registrovan rast prodaje na domaćem tržištu, Japanu, dok je prodaja u ostatku Azije pala.
Kompanija je najavila pregovore o jačanju partnerstva sa “Mazdom”, a mediji spekulišu da su dvije kompanije blizu dogovora o izgradnji fabrike u SAD, u vrijednosti od 1,6 milijardi dolara.
“U maju 2015. godine, “Toyota” i “Mazda” su potpisale memorandum o razumijevanju s ciljem istraživanja različitih oblasti saradnje. Namjeravamo da dostavimo prijedlog našem odboru direktora u vezi širenja partnerstva sa “Mazdom”, navodi se u saopštenju “Toyote”.