Titov brod “Galeb” je uz pomoć tri tegljača odvučen iz riječke luke u brodogradilište Dalmont u Kraljevici, gdje će biti obnovljen i preuređen u brod-muzej, a vrijednost radova je 46,9 miliona kuna bez PDV-a (oko 6,7 miliona eura).
Kako izvještava portal index.hr, “Galeb” je otegljen iz Porto Baroša u riječkoj luci, gdje je bio privezan od sredine 2013. godine, a rok za njegovu obnovu je 14 mjeseci.
Brod se preuređuje u muzej u sklopu projekta “Rijeka 2020 – Evropska prijestonica kulture”, i to u okviru evropskog projekta “Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine”.
Projekat koji obuhvata i preuređenje Palate šećera u sjedište Muzeja grada Rijeke, za šta je odobreno 68,9 miliona kuna (oko 9,25 miliona eura) bespovratnih sredstava iz Evropskog fonda za regionalni razvoj.
Muzejska postavka će se prostirati na 4.500 kvadratnih metara broda. Multimedijalna i interaktivna stalna postavka broda-muzeja sastoji se od četiri cjeline: historije broda od 1938. do 1990, uloge Josipa Broza Tita i njegovih putovanja na brodu u razvoju Pokreta nesvrstanih, života na školskom brodu i predstavljanja broda kao tehnološkog dostignuća svog vremena.
Burna historija
Predviđeno je da brod muzej bude privezan uz “Mol longo” u riječkoj luci.
Ovaj brod je izgrađen i porinut 1938. u Đenovi pod imenom Ramb III, a prva namjena mu je bila prevoz banana. Početkom Drugog svjetskog rata prenamijenjen je u ratni brod, a 1943. su ga preuzeli Nijemci i do kraja rata je služio kao minopolagač Kibic.
Na kraju Drugog svjetskog rata je potopljen u riječkoj luci. Iz mora je izvučen tek nakon tri godine, nakon čega je postao školski brod “Galeb”, a ubrzo zatim i ploveća rezidencija predsjednika tadašnje Jugoslavije Josipa Broza Tita.
Na njemu je obavio niz državnih putovanja i održavao sastanke sa šefovima država, uglavnom vezane za Pokret nesvrstanih.
Nakon raspada Jugoslavije je otplovio u Boku Kotorsku i prodat je grčkom brodovlasniku koji ga je poslao na remont u brodogradilište “Viktor Lenac”, u kojem je i ostao nakon bankrota vlasnika. Brod je otkupio Grad Rijeka.