Evropske dionice luksuznih proizvoda pale su u ponedjeljak jer su analitičari upozorili na sve lošiju potražnju, osobito među kineskim potrošačima koji troše velike količine.
Njemački Hugo Boss bio je među najlošijim rezultatima na indeksu Stoxx 600 do podneva, s padom od 4 posto, nakon što su analitičari Bank of America Securities snizili ocjenu dionice na lošiju od kupovine.
Druga polovina trebala bi predstavljati strožu potrošačku pozadinu s većim popustima, rekli su, prenosi SEEbiz.
– Nakon vrhunca potrošnje nakon Covida 2022., prihodi luksuznog sektora postupno usporavaju. Američki potrošač bio je prvi koji se normalizirao, a slijedili su ga korejski, evropski i japanski potrošači – napisali su analitičari BofA Securitiesa u istraživačkom izvještaju u ponedjeljak u kojem se bave izazovima luksuznog sektora.
U svim euvropskim luksuznim firmama očekuju pad prihoda od 1% u 2024.
Hugo Boss je primijetio “trajne makroekonomske i geopolitičke izazove”, posebno u Kini i Ujedinjenom Kraljevstvu, kada je smanjio svoje izglede za prodaju u julu.
Dionice britanskog Burberryja pale su gotovo 3% u ponedjeljak nakon vlastitog sniženja rejtinga od strane analitičara BofA Securitiesa, koji su srezali svoju ciljanu cijenu dionice na 475p (6,31$) sa 700p.
Također su smanjili ocjene francuskih divova luksuza LVMH i Kering s kupovne na neutralnu.
LVMH je u ponedjeljak pao za 0,24%, dosegnuvši najniži nivo od jula 2022., prema podacima LSEG-a. Kering je pao 1,7%, dok je Hermes pao 0,26%.
– Problem je očito Kina, koja je izrasla iz vrlo malog igrača u industriji luksuzne robe u masovnu prisutnost u posljednjih desetak godina. To trenutno ne funkcionira – rekao je Jon Cox, voditelj evropskih potrošačkih dionica u Kepler Cheuvreuxu, za CNBC-jevu “Street Signs Europe” u ponedjeljak.
Izazovi kineskog tržišta nekretnina utječu na tamošnje raspoloženje, u kombinaciji sa znakovima krhkosti u Evropi i neizvjesnosti koju predstavljaju izbori u SAD-u, rekao je Cox.