Ako vidimo finansijske brojke Tesle i uporedimo ih sa brojkama rivala, i možemo vidjeti da je Teslino zlatno doba tek počelo.
Počnimo s profitom: kako izvještava “The Street”, Tesla je zaradila više novca od Forda i GM-a zajedno. Tesla je zabilježila profit od 12,6 milijardi dolara prošle godine, u poređenju s 9,9 milijardi dolara GM-a i dvije milijarde dolara gubitka za Ford.
Prošla godina nije bila baš najbolja za Teslu, barem što se tiče publiciteta – dionice su padale, Elon Musk je bio tema raznoraznih članaka, uključujući tužbe povezane sa bezbjednošću ili rivala koji su počeli da isporučuju vlastita električna vozila. Neke ljude je to natjeralo da se zapitaju da li je Teslino zlatno doba na izmaku.
To je prilično ludo dostignuće za kompaniju koja čak nije aktivna u nekim većim sektorima tržišta automobila. Ne prodaje automobile s SUS motorima ili hibridne automobile, nema subkompaktne ili srednje velike limuzine ili SUV-ove, a Cybertruck se još uvijek očigledno ne prodaje.
Teslin prihod za 2022. je iznosio 81,5 milijardi dolara, dok je GM zaradio 157 milijardi dolara, a Ford 158,1 milijardu dolara. Što nas dovodi do još jedne fiskalne činjenice o Tesli. Govorimo o zaradi po automobilu.
Izvještaj Nikkei Asia kaže da je kompanija Tesla zaradila pet puta više po automobilu nego Toyota prošle godine. Između aprila i decembra kompanija Tesla je u prosjeku zaradila 12,6 miliona jena (9.618 dolara) po automobilu, dok je Toyota uzimala samo 240.000 jena (1.832 dolara) po automobilu, kaže Nikkei.
Dio krivice za to je pripisan rastu cijene materijala, što je uticalo na sve proizvođače automobila, ali je posebno teško pogodilo Toyotu. Prijavljeno je da su troškovi kompanije porasli za 8.36 milijardi dolara i snosi velik dio povećanja troškova energije koji su pogodili njene dobavljače, prenosi “AutoBlog”.