Prema podacima koje je objavio Experian, Tesla je zaključno sa septembrom u SAD isporučio 230.855 vozila, čime je izbio na treće mjesto najtraženijih premijum marki u toj zemlji u ovoj godini, ispred Mercedesa koji je do sada prodao 213.708 automobila.
Na prvom mjestu po prodaji i dalje je BMW sa 259.237 novoregistrovanih automobila, dok je drugi Lexus sa 245.864 isporučenih vozila.
Tesla je za prvih devet mjeseci prodao 76 posto više automobila u SAD-u nego u istom periodu 2020, dok je, poređenja radi, Lexus napredovao za 33%, a BMW za 36%, piše AutoNews.
– Možda je još prerano reći da Tesla trajno nadmašuje Mercedes po prodaji u Americi, ali činjenica da je to uspio da uradi sa znatno manjom gamom proizvoda je impresivna – izjavila je izvršna direktorka u Edmundsu, Džesika Koldvel.
– S obzirom na to kakva je situacija sa nedostatkom čipova na tržištu, vjerovatno je preuranjeno davati bilo kakve dugoročne prognoze jer se proizvođači automobila bore sa različitim stepenom poteškoća, ali ovaj rezultat ipak pokazuje snagu Tesle. Doduše, važno je istaći i da postoji debata da li Teslu uopšte treba smatrati premijum brendom na isti način kao BMW Mercedes, Lexus ili Audi.
Sa druge strane, izvršni direktor BMW-a Oliver Cipse smatra da se Tesla ne takmiči u istom premijum segmentu tržišta kao taj njemački proizvođač automobila.
Cipse je nedavno u intervjuu za njemačku publikaciju Handelsblat iznio svoje mišljenje o Tesli. Nije se plašio da kritikuje modele američkog proizvođača u prošlosti i tokom intervjua je implicirao da je BMW više fokusiran na zadovoljstvo kupaca nego što je to slučaj sa Teslom.
– Tesla baš i nije dio premijum segmenta – rekao je on.
– Oni imaju veoma snažan rast zahvaljujući politici snižavanja cijena, ali mi to nismo uradili jer moraš da zadržiš neki nivo. Ono u čemu se razlikujemo je naš standard kvaliteta i pouzdanosti, imamo različite aspiracije u pogledu zadovoljstva kupaca – objasnio je Cipse.