Tržište električnih vozila u Južnoj Koreji doživljava sve veće probleme, a Teslin prodajni rezultat služi kao dramatičan primjer ovog trenda. Godine 2023, američki brend je bio najveći izvoznik električnih vozila u tu azijsku zemlju. Međutim, u januaru 2024. kompanija Tesla je uspjela da proda samo jedno vozilo.
Dok je Teslin rezultat posebno dramatičan primjer situacije u azijskoj zemlji, šira industrija električnih vozila takođe se suočava sa izazovima. Faktori kao što su nejasni podsticaji za EV, nedostatak javnih stanica za brzo punjenje i zabrinutost za kvalitet vozila kineske proizvodnje ometaju bržu ekspanziju EV.
Poređenja radi, Tesla je u decembru 2023. prodao 1.022 vozila u Južnoj Koreji, da bi se već u sljedećem mjesecu srozao na jedan automobil, piše Carscoops. U pitanju je bio Model Y proizveden u Kini.
Za razliku od modela napravljenih na drugim tržištima, ovaj Tesla ima litijum-gvozdeno-fosfatnu (LFP) bateriju. Iako ga to čini jeftinijim od američkog Modela Y, južnokorejska vlada je nedavno uvela nove propise zbog kojih je ovaj auto preskup da bi se kvalifikovao za punu poresku olakšicu.
Nisu samo podsticaji ti koji utiču na prodaju električnih vozila. Bloomberg izvještava da su strahovi oko bezbjednosti baterija proizvedenih u Kini porasli nakon nekoliko požara koji su javno obzanjeni.
Dok studije pokazuju da je zabrinutost oko požara električnih vozila neproporcionalna realnom stanju (navedena su 132 požara na električnim vozilima u Južnoj Koreji u prvoj polovini 2023. godine, u poređenju sa 4.000 požara godišnje za vozila sa SUS motorima), to je dovelo do opreza među potrošačima i vladine politike koje ograničavaju ugradnja punjača ispod drugog nivoa u podzemnim garažama.
Nacija se takođe suočava sa nedostatkom stanica za brzo punjenje. Iako se Južna Koreja može pohvaliti najvećim brojem punjača po vozaču na svijetu, oko 90 odsto njih su spori punjači.
Istovremeno, zemlja je postigla veliki napredak u elektrifikaciji svog voznog parka, što znači da su stanice za punjenje zagušene, što opet uzrokuje dugo čekanje za vozače.
Kao rezultat ovih sve većih zabrinutosti, tržište električnih vozila se smanjilo (doduše neznatno) po prvi put od 2017. godine u Južnoj Koreji. U 2023, domaći potrošači su kupili 0,1 odsto manje električnih vozila nego 2022, kada je prodato 157.823 jedinica, što je dovelo do zabrinutosti za budućnost industrije koje dijele auto-kompanije širom svijeta, prenosi B92.