Prošlog ljeta japanski auto gigant Toyota prodao je sedam i po više puta vozila od američke Tesle, ali je ukupno stekao manji profit od nje.
Američka kompanija je u istom periodu ostvarila čak osam puta veću profitabilnost po vozilu od Toyote.
Ugledni japanski list posvećen ekonomiji Nikkei otkrio je javnosti sopstvenu analizu po kojoj je u tromjesečju od jula do septembra ove godine američki proizvođač električnih automobila Tesla ostvario profit po vozilu osam puta veći od japanskog giganta Toyote.
Interesantno je da je najveći japanski i posljednjih godina po broju proizvedenih i prodatih četvorotočkaša najveći svjetski proizvođač Toyota u istom periodu prodao sedam i po puta više vozila od kompanije koja nosi ime poznatog naučnika.
Naime, profit Tesle u pomenutom tromesečju iznosio je 3,29 milijardi dolara, dok je Toyota bila u plusu za 3,15 milijardi dolara, ako se njeni prihodi preračunaju iz jena u američku valutu po prosječnom kursu koji je važio tokom ljeta.
Američka kompanija je prodala 344.000 automobila, ostvarivši profit od 9.570 dolara po vozilu, dok je Toyota mušterijama predala ključeve za čak 2,62 miliona vozila, uz profit od oko 1.200 dolara po jedinici.
Tojota kasni sa razvojem električnih automobila
Ipak, objašnjavaju japanski ekonomisti, ovo ne treba shvatiti kao izraz nemoći ili nesposobnosti rukovodstva motora japanske ekonomije, već kao posljedicu više vanrednih faktora.
Jedan od njih je to što je Toyota tokom ljeta u svoje knjige ubilježila težak gubitak nastao zatvaranjem njene fabrike u Rusiji, koja je godišnje produkovalo oko 80.000 vozila, prenosti RTS.
Takođe, Toyota je da bi pomogla svojim kooperantima preuzela na sebe dio njihovih troškova nastalih poskupljenjem struje i materijala i, za razliku od Tesle, nije podigla cijene svojih vozila.
Toyota kasni i u razvoju električnih vozila, koja su sve popularnija u Sjevernoj Americi i Evropi. Ona u ovom trenutku masovno proizvodi samo jedan potpuno električni model – “bZ4X”.
Dalje, Tesla se u osjetnoj mjeri oslanja na prodaju putem interneta, za razliku od japanske kompanije koja i dalje koristi tradicionalne auto-salone i mrežu zastupnika (dilera).