Tesla je najbrže rastući brend na svijetu

0

Protekla godina bila je fantastična za Teslu, uprkos efektima COVID-19 na globalnu automobilsku industriju. Cijena dionica ove kompanije porasla je za 500% na godišnjem nivou, dok je tržišna kapitalizacija ove sedmice dosegla 594 milijarde dolara, sedam puta više nego što je iznosila prije godinu dana.

No najvrjednija svjetska automobilska kompanija također je svjedočila impresivnom rastu vrijednosti svoje marke.

Prema podacima koje je iznio TradingPlatforms.com, vrijednost Tesline marke porasla je za 158% u odnosu na prošlu godinu i dosegla 32 milijarde dolara 2021. godine, čineći je time najbrže rastućim brendom na svijetu.

Teslin brend raste brže od Applea i Amazona

Kao najprodavaniji svjetski proizvođač plug-in i baterijskih električnih automobila i pionir u korištenju umjetne inteligencije u automobilskoj industriji, Tesla je isporučio rekordan broj automobila u 2020. godini, za dlaku propustivši da ostvari cilj od pola miliona.

Kalifornijski proizvođač automobila takođe je pojačao proizvodnju svog modela Y i proširio se na nova tržišta otvaranjem pogona u Šangaju.

Dok je Teslina vrijednost brenda skočila za 158% usred krize COVID-19, vrijednost većine tradicionalnih proizvođača automobila je ili pala ili stagnirala.

Prema izvještaju Brand Finance Global 500 za 2021. godinu, prošlogodišnja najcjenjenija marka u automobilskoj industriji, Mercedes-Benz, zabilježila je najveći pad među svim proizvođačima automobila. Statistički podaci ukazuju na to da je vrijednost marke ovog njemačkog proizvođača automobila pala za 10% na godišnjem nivou, na 58,2 milijarde dolara. Vrijednost Renaultove marke pala je na 9,89 milijardi dolara, dok je Nissan pao za 9% na 16,2 milijarde dolara.

U globalnoj usporedbi, Teslina vrijednost brenda rasla je brže od ostalih mnogo vrijednijih marki. Statistika pokazuje da je vrijednost brenda maloprodajnog giganta Alibaba.com porasla za 108% na 39,2 milijarde dolara, što ga čini drugim najbrže rastućim brendom na svijetu.

Apple je prestigao Amazon i Google da bi po prvi put od 2016. godine povratio titulu najcjenjenijeg svjetskog brenda. Tehnički div je svjedočio impresivnom povećanju vrijednosti brenda od 87% na 263,4 milijarde dolara, trećem najvećem skoku na globalnom nivou.

Bristol Myers Squibb i JD.com svrstali su se na četvrtu i petu globalnu najbrže rastuću marku, sa porastom vrijednosti od 84%, odnosno 82%. 

D. Hadžić