Terzić: Novim modelom skraćujemo gradnju autoputa za 5-6 godina

0

– Izglasavanjem amandmana na Prostorni plan FBiH osigurali smo da do sljedećih izbora pokrenemo investicioni ciklus vrijedan 950 miliona eura – kazao je u Dnevniku D Federalne televizije direktor Autocesta FBiH Adnan Terzić. 

On smatra da je protivljenje opozicije izglasanoj trasi autoputa razumljivo jer glasanje u Parlamentu usmjerava tok izbora 2018. godine. 

– Da nije izglasana konačna trasa autoputa, većina stvari ostala bi da se rješava poslije izbora. Mi smo danas dobili mogućnost da, uz usvajanje akciza, do sljedećih izbora pokrenemo investicioni ciklus od 950 miliona eura. I naravno da to nekoga poziconira na sljedećim izborima i stoga imamo čak priče da je trasa, u što ne bih ulazio, neka linija trećeg entiteta – kazao je Terzić. 

Onje istakao da je usvajanje dodatnih akciza na naftu i naftne derivate uslov da bi se nastavilo zaduživanje kod evropskih banaka.

– Akcize ćemo morati imati, za neka kreditna sredstva to je isključiva opcija. Ja mislim da će se to do aprila, početka maja, samo po sebi, riješiti zbog aranžmana sa MMF-om i potrebe za drugim sredstvima vlada u BiH – izjavio je Terzić. 

On je pojasnio drugi model finansiranja, koji je promovisala Vlada FBiH, a pomoću kojeg se želi izgraditi tunel Prenj i dionica Mostar-Sjever, Mostar-Jug.

– To je model da Vlada raspiše tender na koji će se javiti izvođači koji sa sobom vode banku i ta banka onda kreditira kompletan projekat na način da se izgradi objekat, recimo tunel Prenj, a onda Vlada FBiH preuzima objekat i zaduženje kao vanjski dug Federacije BiH. Tim modelom ubrzali bismo za pet-šest godina konačan rok završetka izgradnje Koridora Vc i obezbijedili oko milijardu KM novih investicija – objasnio je Terzić te dodao da je Federalna Vlada u februaru prošle godine definisala ovaj model, ali se nije krenulo u realizciju zbog amandmana na Prostorni plan. 

Najavio je da će Uprava Autocesta FBiH sljedeće sedmice pokrenuti ta dva projekta i poslati prema Vladi Federacije dokumentaciju kako bi se moglo krednuti u realizciju. 

Treća mogućnost za finansiranje dovršetka koridora Vc je zajedničko djelovanje sa potencijalnim investitorima kroz davanje na koncesiju na određeni broj godina dosad izgrađenog autoputa, od Tarčina do sjeverno od Zenice, čime bi se obezbijedilo da taj investitor izgradi ostatak autoputa do Odžaka. 

– Onda bismo svoj kreditini potencijal oslobodili eventualno za izgradnju autoputa ili brze ceste od Žepča do Tuzle i Brčkog ako to u novim pregovorima ne bude projekat koji će se finansirati od sredstava turske vlade kroz priču o povezivanju Beograda i Sarajeva – istakao je Terzić.