Niko ne može da kaže da je kupovina “Kopernikusa” loš potez, izjavio je koordinator za internet i multimediju “Telekom Srbija grupe” Vladimir Lučić i najavio kupovinu još nekoliko kablovskih operatera.
“Da ga nismo kupili, ‘Kopernikus’ bi nas brzo prestigao, jer je imao razvojni put kao SBB”, rekao je Lučić i napomenuo da bi “Kopernikus” sigurno prestigao Telekom Srbija u broju multimedijalnih korisnika.
Kao problem srpskog tržišta navodi to što, za razliku od zemalja regiona, postoji 90 kablovskih provajdera koji su neka vrsta koalicije protiv “Telekoma”.
“Jedni druge uglavnom ne napadaju, ali ‘jedu’ korisnike Telekoma”, kazao je Lučić za “Politiku”.
“Bili smo dramatično ugroženi”
Navodi da je kompanija bila dramatično ugrožena od kablovskih provajdera u dijelu fiksnog interneta i multimedije, te da je brzo reagovala na pad broja korisnika fiksne telefonije i interneta i to za početak akvizicijom kablovskih operatera, kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori i BiH.
“Akvizicijom se jača pozicija kompanije u odnosu na konkurenciju, ostvaruje se pristup novim tehnologijama, povećava vrednost kompanije, uvećava broj korisnika, i to sve govori o važnosti akvizicije ‘Kopernikusa'”, objasnio je Lučić.
Telekom Srbija će, kaže, nastaviti da ukrupnjava tržište u Srbiji sve dok ne postane lider i u Srbiji i u regionu, a cilj je da se dodje do milion korisnika interneta i televizije.
(BiznisInfo podsjeća da je Telekom Srbija, preko banjačlučkog Mtela, vlasnik i sarajevskog Logosofta. U procesu su preuzimanja i banjalučkog Blicneta a ranije je rečeno da grupacija preuzima bijeljinski Telrad.)
Na nivou grupe godišnje se, prema njegovim riječima, investira više od 200 miliona eura u nove tehnologije, planirano je proširenje poslovanje i na Zapadni Balkan, ali i na zemlje gdje živi srpska dijaspora.
“Proširićemo se na Njemačku, Švajcarsku, Ameriku i Kanadu”, najavio je Lučić i dodao da Telekom Srbija u Austriji već nekoliko godina radi kao virtuelni operater mobilne telefonije.
I dalje zainteresovani za Telekom Albanije
Telekom Srbija je, kako je naveo, i dalje zainteresovana za Telekom Albanije.
“Tender je u toku i zbog toga ne mogu ništa više da kažem o tom procesu. Ali smo i dalje u igri”, rekao je Lučić.
Zadatak mu je, kaže, da transformiše “Telekom Srbija grupu” u modernog operatera koji diktira regionalne i prati globalne trendove.
“Ubuduće, trebalo bi da se baziramo na tri nova izvora prihoda – internet, multimediju i razvoj digitalnih servisa”, naveo je Lučić koji je na čelu i kćerke firme u Crnoj Gori.
Kazao je da će kompanija novom strategijom povećati prihod od postojećih korisnika, a istovremeno širiće korisničku bazu sa novim korisnicima.