Volkswagen je završio 2020. godinu sa zaradom od 10 milijardi eura uprkos pandemiji koronavirusa koja je nanijela žestok udarac prodaji automobila i narušila lance snabdijevanja.
Najveći svjetski proizvođač automobila rekao je u izjavi od petka da očekuje operativnu dobit od 10 milijardi eura za 2020. godinu, što je rezultat snažnog završetka godine.
Nakon što je u prvih šest mjeseci 2020. godine izgubio 1,4 milijarde eura, Volkswagen se “pokazao prilično snažnim u drugoj polovini”, dodaje se.
Isporuke u četvrtom tromjesečju “nastavile su se snažno oporavljati” i nadmašile su prethodna tri mjeseca.
Volkswagen je u 2019. zaradio gotovo dvostruko više novca, ostvarivši dobit od 19,3 milijarde eura sa prodajom od 252 milijarde eura.
No, dionice firme u petak su u Frankfurtu skočile čak 6 posto, što sugerira da su ulagači očekivali još brži pad zarade u 2020.
Proizvođači automobila pretrpjeli su kolaps prodaje i poremećaj u lancima snabdijevanja tokom prvih mjeseci pandemije. Oni se sada suočavaju s kritičnim nedostatkom poluprovodnika koji prijeti kočenjem proizvodnje upravo u trenutku kada se industrija pokušava vratiti na stare staze.
Volkswagen je u ovom tromjesečju morao prilagoditi proizvodnju u pogonima u Kini, Sjevernoj Americi i Evropi i mogao bi izgubiti 100.000 jedinica, ili otprilike 4 posto globalne kvartalne proizvodnje, kao rezultat nedostatka komponenata, prema analitičarima UBS-a.
Njemački proizvođač automobila, koji je također vlasnik marki Audi i Porsche, rekao je da je “malo proširio” svoj udio na svjetskom tržištu putničkih automobila u 2020.
Isporučio je 9,3 miliona vozila, što je pad od 15,2 posto u odnosu na 2019. Isporuke su se držale bolje u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu, koje je opalo za 9 posto u usporedbi s padom od 20 posto u Evropi.
Isporuke baterijskih električnih vozila VW-a lani su dostigle broj 231.600, što je više od tri puta više nego u 2019. Isporuke plug-in hibrida porasle su za 175 posto na 190.500 jedinica.
Čini se da tradicionalni proizvođači automobila “mogu upravljati prelazom na električnu mobilnost puno bolje nego što se pribojavalo”, rekao je Bernsteinov stariji analitičar Arndt Ellinghorst u bilješci za klijente u petak.
“Ulagači se trebaju probuditi zbog pretjerano niske ocjene tradicionalnih proizvođača automobila, posebno u kontekstu vrednovanja za svu novu mobilnost”, dodao je.
Uprkos tome što je 2020. proizveo samo 500.000 vozila, lider električnih automobila Tesla vrijedi 800 milijardi dolara, osam puta više od Volkswagenove tržišne kapitalizacije.
U svom prvom tweetu ove sedmice, a možda i kao znak rastućeg povjerenja u njemačkog industrijskog diva, izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess spomenuo je prodor firme u oblast električnih vozila, pri čemu je tagovao izvršnog direktora Tesle Elona Muska.